بر اساس گزارش موسسه «اقتصاد و صلح»، تغییرات آب و هوایی تهدیدی جدی برای صلح جهانی در دهه آینده محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس شاخص سالانه صلح که روز چهارشنبه منتشر شد و در آن برای اولین بار درباره خطرات ناشی از گرم شدن هوا توضیحاتی ارائه شده است، تغییرات آب و هوایی در دهه آینده صلح را در کشور‌های سراسر جهان با خطر مواجه می‌کند.

بنا بر گزارش موسسه «اقتصاد و صلح» که مقر آن در استرالیا واقع شده است، حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض خطرات ناشی از گرم شدن زمین هستند و حدو ۴۰ درصد آن‌ها در کشور‌هایی ساکن‌اند که هم‌اکنون با این بحران دست به گریبانند.

تغییرات آب و هوایی با دامن زدن به رقابت‌ها برای دستیابی به منابع درحال نابودی، موجب بروز درگیری می‌شوند و احتمالا جان مردم را به خطر می‌اندازند و موجب مهاجرت جمعی مردم می‌شوند.

استیو کیللی، مدیر اجرایی موسسه اقتصاد و صلح، گفت: با گذشت زمان تغییرات آب و هوایی به مشکلی قابل توجه و مهم تبدیل می‌شود.

در گزارش موسسه اقتصاد و صلح که از اطلاعات اندیشکده‌ها، موسسات تحقیقاتی، دولت‌ها و دانشگاه‌ها برای تهیه گزارش خود استفاده می‌کند، همچنین آمده است، در سال ۲۰۱۹ جهان برای نخستین بار در پنج سال اخیر به مکانی امن‌تر تبدیل شد. اما به هر حال به دلیل درگیری‌های خاورمیانه، افزایش تروریسم و همچنین افزایش تعداد مهاجران، در مقایسه با ۱۰ سال قبل ناامنتر بوده است.

در این شاخص به هر کشور امتیازی بین یک تا پنج داده می‌شود که یک مربوط به صلح‌آمیزترین کشور و پنج مربوط به ناامن‌ترین کشور می‌شود. شاخص امتیازدهی به کشور‌ها موضوعات مختلفی را از میزان قتل در هر کشور تا واردات سلاح شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار