حجت‌الاسلام عاملی گفت: کشور باید بتواند ارزش پول ملی و درآمد سرانه خودرا به بالاترین ظرفیت برساند.

ایران باید درآمد سرانه را به بالاترین ظرفیت برساند/ نگاه بیانیه گام دوم مثبت و آینده‌نگر استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات درحال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد سرمایه ملی و بین المللی برای آموزش عالی است و اکنون پس از سی و هفت سال رتبه بزرگترین دانشگاه آزاد جهان به این دانشگاه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سر ریز استعداد‌های کشور  که به دلایلی نتوانسته‌اند وارد دانشگاه دولتی شوند موفق به حضور در دانشگاه آزاد و بهره بردن از ظرفیت‌های بسیار آن شدند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه موفقیت مددکار عقل است، گفت: تجربه موفقیت دانشگاه آزاد بسیار خوب بوده است و، اما متاسفانه به آن شکلی که باید به ظرفیت آن توجه نشده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید به فلسفه علم و فناوری اشاره کردند، ایشان به جنبه اجتماعی علم اشاره  و پاسخگویی به نیاز‌های روز را برجسته کردند.

وی با اشاره به دانشگاه و حوزه گفت: این ۲ نهاد می‌توانند مسیر روشن آینده باشند و راه را نشان دهند.

توسعه پایدار محصول شکست صنعتی بدون توجه به طبیعت است

 حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: توسعه پایدار محصول شکست صنعتی بدون توجه به طبیعت است و البته توسعه پایدار هنوز خلا اندیشه را به دلیل عدم توجه به اندیشه انسانی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انحراف اجتماعی گفت: بی توجهی به اندیشه انسانی مشکلات بسیاری را به دنبال دارد و انواع بیماری‌های روانی حاصل این بی توجهی هستند.

وی اظهار کرد: حکیم انقلاب اسلامی علی رغم هنجار‌های تشویق شده‌ای که طی ۴۰ سال اخیر از سوی غرب مطرح شده است مسیری را ترسیم کردند که رسالت آن برعهده رهبری فاخر است.

رهبری معظم انقلاب اسلامی استقرار فکری دارند

 حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب اسلامی استقرار فکری دارند و ایشان به نگاه انقلابی و ریشه اسلام اشاره کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ایران نگاه منفی وجود دارد و این بیانیه به نگاه‌های مثبت اشاره می‌کند و در هر هفت محور مشخص شده در این بیانیه نگاه مثبت و آینده نگر است.

در بستر بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان تصویری از آینده  ساخت

وی گفت: در نگاه به آینده مدل‌های مختلفی وجود دارد و در بستر بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان تصویری از آینده نشان داده می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از مدل مصلحت گرا و با توجه به ظرفیت‌های موجود آینده را ترسیم کرده‌اند و تمام مواردی که از سوی ایشان مطرح شده فرهنگ مبنا و دانش بنیان است.

هدف نوین اسلامی چگونه محقق می‌شود؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به محور اقتصاد در بیانیه گام دوم گفت: اگر جامعه به لحاظ اقتصادی قدرتمند نشود ارزش‌های اجتماعی هم قدرتمند نمی‌شوند کشور باید بتواند ارزش پول ملی و درآمد سرانه خودرا به بالاترین ظرفیت برساند و در بستر این هدف نوسازی، جامعه سازی و رسیدن به هدف نوین اسلامی محقق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار