معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برپایی ۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک خبر داد.

۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا دانایی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ایستگاه‌های یاد شده در بوستان ملت و میدان جانباز راه‌اندازی شده و خدمات خود را از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مراجعه کنندگان، شهروندان و دغدغه‌مندان مسائل حوزه کودکان کار ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بیست و دوم خرداد ماه روز جهانی مبارزه با کار کودک است و این معاونت به منظور آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص مساله کار کودکان، نسبت به برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در فضا‌های شهری اقدام کرده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: ایستگاه‌های مذکور با همراهی سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه برپا شده است.

وی با بیان اینکه منظور از کودک کار، فرد زیر ۱۸ سال است، اظهار داشت: این کودکان اغلب به دلیل فقر شدید اقتصادی و برای تامین معاش خانواده وارد چرخه کار می‌شوند و پیامد این اقدام، محروم شدن آن‌ها از فرصت‌های آموزشی، یادگیری مهارت‌های اجتماعی، رشد شخصیتی و نیز بروز آسیب‌های جسمی و روانی است.

دانایی ادامه داد: کودکان کار بیشتر برای تامین معاش خانواده کار می‌کنند، پس نباید با آن‌ها به عنوان آسیبی اجتماعی برخورد کنیم، چرا که داشتن نگاه سرزنش‌گر به کودکان کار، به شکل‌گیری حس طردشدگی و خشم از جامعه در آن‌ها می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار سوژه‌های ما برای نمایش نیستند، گفت: آن‌ها واقعیت‌های جامعه هستند که باید با نگاه و روش درست با آن‌ها رفتار شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: بهترین راه کمک به این کودکان، تلاش در راستای توانمندسازی آن‌ها است، پس برای فعالیت در این زمینه، پیشنهاد می‌شود با سازمان‌های مردم نهاد (NGO) این حوزه ارتباط گرفته شود.
 
انتهای پیام// ه.ز

نباید با کودکان کار به عنوان آسیب اجتماعی برخورد کرد

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار