رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی: بزرگ‌ترین واحد کشاورزی گلخانه‌ای خراسان شمالی با حضور رئیس مجلس و وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش کشت گلخانه‌ای استان به ۵۰ هکتار  گفت: افزایش تولید در محیط‌های کنترل‌شده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی است.

یوسفی به ظرفیت‌های موجود در کشاورزی گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: این سازمان توسعه ۲۰۰ هکتار گلخانه در پایان برنامه ششم و افق ۱۴۰۴ را برای خود هدف‌گذاری کرده است و هم‌اکنون سطح گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۵۰ هکتار در سال ۱۳۹۸ افزایش‌یافته است.

وی محصولات کشت‌شده در گلخانه‌های استان را برشمرد و گفت: محصولات متنوعی ازجمله سبزی و صیفی، گیاهان تزئینی نظیر رز شاخه بریده نشاء و نهال در این واحد‌ها تولید می‌شود که گامی مؤثر در راستای رونق تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی از افتتاح بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای استان خبر داد و افزود: گلخانه نگین بلقیس واقع در شهرستان اسفراین در سطح ۱۲ هزار مترمربع به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی استان فردا با حضور رئیس مجلس و وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

انتهای پیام/ م

بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای خراسان شمالی افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.