محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تأکید کرد ایران پیش از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه خود، با آمریکا مذاکره نخواهد کرد؛ عربستان به نیرویی برای ایجاد نا آرامی‌ها در خاورمیانه تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه قطر: ایران با وجود تحریم‌ها زیر بار مذاکره نمی‌رودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن ابراز تمایل کشورش برای پیوستن به مجموعه میانجی‌گرانی که برای جلوگیری از وقوع درگیری بین ایران و آمریکا تلاش می‌کنند، تأکید کرد معتقد است ایران پیش از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه خود، با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی علاوه بر این موضوع، در سخنانی که در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد گفت عربستان به نیرویی برای ایجاد نا آرامی‌ها در خاورمیانه تبدیل شده است و این کشور اغلب برای تحمیل دیدگاه‌های استبدادی خود به باج خواهی و اعمال فشار‌های اقتصادی روی می‌آورد.

آل ثانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد به نظر می‌رسد بحران کشور‌های خلیج (فارس) باعث ایجاد منازعه‌های دیگری در منطقه شده است که حل و فصل آن‌ها را دشوارتر کرده است، از جمله بحران در لیبی و سومالی که عربستان تلاش می‌کند در این کشور‌ها حکومت‌های وابسته به خود را به حکم برساند.

وزیر امور خارجه قطر افزود کشورش در معرض اقدامات مخدوش کننده و زیانباری قرار گرفته است که عربستان و امارات آن را هدایت می‌کنند.

وی در این زمینه به باج خواهی عربستان و امارات از برخی کشور‌هایی اشاره کرد که به حمایت این دو کشور نیاز دارند، تا از سیاست مخالفت با قطر پیروی کنند و این مسئله، زمینه بسیاری از نا آرامی‌ها را در کشور‌های شاخ آفریقا و منطقه جنوب صحرا فراهم کرده است.

وی تأکید کرد عربستان و امارات هر کشوری را که مستبدان بر آن حکومت نکنند، کشوری تروریستی قلمداد می‌کنند.

وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به تحولات اخیر سودان، قتل عام و کشتار‌های اخیر در این کشور را وحشیانه توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قطر ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
دوره سلطنت خانوادگی تمام شد عربستان و شیخ نشینان منتظر توفان باشد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار