تلفات تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  سرهنگ عباسی ، رییس پلیس راهور استان در شورای ترافیک استان گفت: حوادث درون شهری که پارسال به طور متوسط در هر ۱۰ روز جان یک نفر را گرفت از ابتدای امسال ۸ خانواده را داغدار کرد.

وی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو و عدم اقبال عموم پل‌های عابر پیاده را علل عمده این حوادث دانست.

رییس پلیس راهور استان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸ فقره تصادف منجر به فوت ثبت شد که سه فقره عابرپیاده، ۴ مورد راکبین موتورسیکلت و یک نفر راننده خودرو بوده است.

سرهنگ عباسی همچنین در خصوص استفاده از پل‌های عابر پیاده گفت: بسیاری از پل‌های درون شهری درست جانمایی نشده و خیلی از مکان‌ها نیاز به احداث پل عابر پیاده دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با توجه به اهمیت استفاده از پل‌های عابر پیاده، گفت: پلیس و شهرداری‌ها با همکاری هم، مکان لازم را برای احداث پل کارشناسی و جانمایی کنند و در مکان‌هایی که به پل نیازی نیست جابجایی انجام دهند.

میر جعفریان از رسانه‌های ملی و استانی هم خواست: در جهت فرهنگ سازی استفاده از پل‌ها همکاری کنند.

وی همچنین از آموزش و پرورش خواست با همکاری پلیس به عنوان نهادی که نقش موثری در فرهنگ سازی ترافیک و آموزش در خانواده‌ها از سنین پایین را دارد، همچون گذشته همکاری کنند.

محبی مشاور مدیرکل صدا و سیمای استان هم با اشاره به تولید برنامه‌های متنوع در صدا، سیما و بخش‌های خبری گفت: در بحث فرهنگ سازی استفاده از پل عابر پیاده آمادگی کامل داریم و در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد.

افزایش پارکیگ‌های طبقاتی به ۴ پارکینگ هم از راهکار‌های شهرداری برای کاهش بار ترافیکی شهر بیرجند بود.

انتهای پیام/ک

عدم رعایت حق تقدم  علت اصلی تصادفات درون شهری

 

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.