«طرح آمایش ۱۴» با حضور مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور در یکی از دفاتر خدمات اتباع خارجی در شهر قدس تهران افتتاح شد.

طرح آمایش ۱۴ افتتاح شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «طرح آمایش ۱۴» با حضور مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور در یکی از دفاتر خدمات اتباع خارجی در شهر قدس تهران افتتاح شد.

«مهدی محمودی» روز سه شنبه در آئین گشایش طرح آمایش ۱۴ گفت: دولت برای کنترل هویتی، خدمات رسانی و برنامه ریزی اتباع خارجی را به عنوان جامعه هدف مورد توجه قرار داده است و بر همین اساس مقرر شد اتباع خارجی مقیم ایران دسته بندی و مورد رصد قرار گیرند و با صدور سند هویتی تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته پذیرای مهاجران بوده و با وجود اتخاذ سیاست بازگشت داوطلبانه، به دلیل همزمانی خروج داوطلبانه مهاجران با ورود به کشور این آمار تقریبا ثابت بوده است.

وی همچنین اظهار داشت: ۹۳ درصد اتباع مقیم ایران، افغانستانی هستند و اگر شرایط در کشور آنها مهیا شود بازگشت داوطلبانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به طرح آمایش ۱۴ اشاره کرد و افزود: در این طرح اسناد هویتی توسط کارت موقت اقامت برای اتباع خارجی صادر می‌شود و این موضوعات توسط کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی متشکل از دستگاه قضائی، وزارتخانه‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی تصمیم گیری می‌شود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، عنوان داشت: با طرح آمایش ۱۴، اهدافی چون کاریابی و صدور کارت اشتغال به کار برای اتباع را دنبال می‌کنیم و در کنار این طرح، غربالگری برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر در پنج استان انجام می‌شود. همچنین به روز رسانی اطلاعات ما صورت می‌گیرد.

محمودی بیان کرد: دو هفته پیش هم سامانه یکپارچه اتباع و مهاجران خارجی (سیام) در روز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام افتتاح شد و امروز هم به شکل نمادین و گزینشی دفتری را انتخاب کردیم که اتباع خارجی زیادی دارد که با تعمیم آن به سایر مناطق، این کارت‌ها تحویل داده شود.

به نوشته ایرنا، وی از اتباع خارجی مشمول طرح آمایش خواست در فرصت ۲ ماهه پیش روی به این دفاتر رجوع کرده و ثبت نام کنند. طرح آمایش به اتباع خارجی مجاز که از سنوات گذشته حضور داشته‌اند، خدمات رسانی می‌کند و برای مهاجران غیرمجاز خدماتی صادر نمی‌شود بلکه آنها باید شناسایی، جمع آوری و از کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.