مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در نشست خبری گفت: سال گذشته بودجه منطقه دو شهرداری اصفهان ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که از این مقدار، ۲۲ میلیارد تومان صرفِ پرداخت بدهی‌های قبلی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیهانی، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در نشست خبری گفت: منطقه دوشهرداری ، تنها منطقه سه تکه و غیر یک پارچه در  اصفهان است  که ۵۲ درصد آن خارج از محدوده است و بخش عظیمی از ۴۸ درصد باقیمانده، را بافت فرسوده تشکیل می دهد، و در نهایت فقط از ۱۷ درصد زمین‌های این منطقه میتوان برای درآمدزایی استفاده کرد.

وی با اشاره به کم برخوردار بودن این منطقه و با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد امور ما در شهرداری منطقه دو به رفع مشکلات سال‌های قبل مربوط می‌شود ادامه داد: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما از زمان تحویل گرفتن این سِمَت، پرداخت بدهی‌های قبلی بود، تا جایی که ما هنوز درگیرِ پرداخت بدهی‌های طرح گسترده میدان استقلال هستیم و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های ما ایجاد نظم مالی و پرداخت بدهی‌ها در این منطقه است.
 


چالش بزرگ انتقال کارگاه‌های موزاییک سازی

 

شهردار منطقه دو اصفهان با تاکید بر اینکه کارگاه‌های موزاییک سازی، منطقه دو را به یکی از آلوده‌ترین نقاط اصفهان تبدیل کرده ادامه داد: سال‌های پیش توافق شده بود که این کارگاه‌ها به منطقه بختیار دشت منتقل شوند، اما متاسفانه این امر محقق نشد و بسیاری از زمین‌ها تغییر کاربری دادند، با این وجود ما دوباره اعتماد از دست رفته را جلب کرده و توانستیم با امضای تفاهم نامه با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری برای انتقال این واحد‌ها اقدام کنیم.

کیهانی افزود: ۱۸ ماه برای تغییر کاربری منطقه ۱۸ هزار هکتاری زمان گذاشتیم و طرح‌هایی درنظر گرفته شده که منطقه ۱۸ هزار هکتاری را پس از آزاد سازی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کنیم، ایجاد زمین‌های ورزشی روباز و مناطق ویژه ورزش‌های هوایی می‌تواند آینده درخشانی را برای این منطقه رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از منطقه ۱۸ هزار هکتاری در اختیار موزاییک سازان و بخشی دیگر مربوط به زمین‌های کشاورزی، کارگاه‌ها و دیگر مشاغل مزاحم است، ادامه داد: تا کنون ۱۲ پلاک در این منطقه مجوز تغییر کاربری گرفته اند و نکته مهم این جا است که موزاییک سازان هم برای انتقال با ما همکاری می‌کنند.



بزرگترین خانه کودک اصفهان در منطقه دو

 

شهردار منطقه دو اصفهان ادامه داد: با توجه به بالا بودن نرخ زاد و ولد در منطقه دو اصفهان و زیاد شدن تعداد کودکان در این منطقه در آینده نزدیک تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین خانه کودک اصفهان را د حاشیه پارک قلمستان احداث کنیم که شهروندان این مناطق به راحتی از امکانات فرهنگی و ورزشی ان استفاده کنند.

کیهانی با تاکید بر اینکه سال گذشته اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شدتصریح کرد: احداث کامل این خانه کودک در حدود دو سال طول می‌کشد و در کنار این خانه کودک پارک موضوعی الفبا برای کودکان احداث شده است.
 


ارتقای سطح فرهنگی، ورزشی و اجتماعی منطقه دو

 

شهردار منطقه دو اصفهان گفت: در سال ۹۵، در منطقه دو تعداد ۵۶ برنامه فرهنگی داشتیم که این برنامه‌ها با رشد ۵۵۰ درصدی در سال جاری به ۳۶۴ برنامه افزایش یافت.

کیهانی ادامه داد: نسبت به سال ۹۵، ۱۱۰ درصد رشد در برنامه‌های اجتماعی و بیش از ۳۶۰ درصد رشد در زمینه برنامه‌های ورزشی داشتیم و در مجموع میزان مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف ۱۶۵ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۶ درصد بودجه فرهنگی و ۷۰ درصد بودجه عمرانی را محقق کردیم.

شهردار منطقه دو اصفهان تصریح کرد: بودجه ما در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان است که با اضافه شده ۱۴ میلیارد بودجه محرک توسعه، کل بودجه به ۵۴ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ی
 


بودجه ۵۴ میلیارد تومانی منطقه دو شهرداری برای سال ۹۸

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.