معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی و اولین جشنواره ملی شعر رضوی در شیراز خبر داد.

برگزاری هفدهمین جشنواره شعر ملی رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان فارس در نشست خبری با بیان اینکه ۵ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره ملی شعر رضوی است، گفت:  همزمان با دهه کرامت آیین اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اولین ملی شعر رضوی در شیراز، افزود: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) از ۱۶ سال پیش در دستور کار قرار گرفت و فارس پیشگام در برگزاری این رویداد بوده است.

امیدبخش با بیان اینکه فارس و شهر شیراز میزبان دو دوره جشنواره اقوام شعر رضوی بوده است، افزود: امسال نیز این پیشنهاد بر این بود که با توجه به پیشنیه فارس و شهر شیراز در ادبیات، میزبان اولین دوره جشنواره ملی شعر رضوی باشیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: با توجه به متن فراخوان که به بنیاد بین‌المللی رضوی ارسال شد، در این جشنواره ۴ قالب شعری از جمله غزل، دوبیتی، مثنوی و رباعی در نطر گرفته شده است.

امیدبخش با اشاره به این نکته که سطح جوایز نیز امسال سطح مطلوبی دارد، اعلام کرد: برای نفرات اول هر چهار قالب شعری چهار میلیون، نفرات دوم سه میلیون و نفرات اول دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس بیان کرد: امسال پیش از آغاز جشنواره، استان به چهار منطقه تقسیم شده و در این راستا چهار پیش جشنواره برای سنجش ظرفیت جشنواره اصلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان گراش ۱۵ تیرماه به عنوان مرکز جنوب فارس نخستین پیش جشنواره را برگزار می‌کند، اظهار داشت: ۱۶ تیرماه شهرستان کازرون به عنوان مرکز غرب استان فارس، شهرستان آباده ۱۷ تیرماه به عنوان مرکز شمال استان و شهرستان فسا به عنوان مرکز منطقه شرق ۱۸ تیرماه میزبان پیش جشنواره چهارم است.

وی همچنین سه رکن اصلی این رویداد را بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارت کل استان‌ها معرفی کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس یادآور شد: از سال ٨٣ که اولین دوره جشواره ملی شعر رضوی آغاز شده، فارس در ١٣ دوره از جشنواره‌های تجسمی آن شرکت کرده است.

کافی، دبیر تخصصی اولین جشنواره ملی شعر رضوی در شیراز هم گفت: ضرورت جشنواره و هنر احتیاج به ترغیب دارد و شعر مثل کانی‌های معدنی میماند که باید به سمت آن رفت، بنابراین نیاز دارد انگیزه‌هایی به شاعران داده شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۸۰ اثر ارسال شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
انتهای پیام/چ

جشنواره شعر ملی رضوی در شیراز

برچسب ها: شعر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار