مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس از انتخاب معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آئینی ضمن تقدیر از خدمات غلامعلی حق‌شناس به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس، بهنام حیدری به این سمت منصوب شد.

علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین تکریم و معارفه معاونین سابق و جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه معاونت پشتیبانی معاونت خدمتگزار حوزه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در این حوزه نیاز به نگاه عدالت محور است و باید شبیه یک چتر فراگیر عمل کرده و همه حوزه‌ها را به فراخور شایستگی و ظرفیتی که سیستم دارد حمایت کند که این خود برای پیشبرد اهداف سازمانی بسیار مهم است.

وی، وظیفه معاونت پشتیبانی را تنها توزیع‌کننده منابع ندانست و افزود: اگر چه توزیع صحیح منابع کار مهمی است، اما تأمین منابع در این شرایط کار سخت و دشواری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در تأمین منابع موردنیاز، راه گریز از چنین مشکلاتی را خلق ظرفیت‌های جدید برشمرد و ادامه داد: باید تنوع تأمین منابع مالی داشته باشیم و نباید به اعتبارات قطره‌چکانی دولتی اکتفا کنیم و این خود باید به‌عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد.

نجفی یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی یک سیستم را نیروی انسانی دانست و افزود: باید توجه ویژه به این عامل در دستور کار قرار گیرد چرا که بهره‌وری سیستم منوط به بانشاط و باانگیزه بودن نیروی انسانی است و توانمند بودن نیروی انسانی باعث تقویت ساختار سازمانی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: معاون پشتیبانی باید از راهکارها، خلاقیت‌ها و ابتکار‌های خود برای افزایش انگیزه نیروی انسانی استفاده کند و با تزریق منابع مناسب باعث افزایش انگیزه شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فقط به اعتبارات و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم اضافه کرد: اگر امور به این قضایا محدود شود پیشرفتی نخواهیم داشت و باید از ظرفیت‌های برون‌سازمانی به‌خوبی استفاده کرد.

نجفی تصریح کرد: نمونه بسیار روشن را در بحث خیرین مدرسه‌ساز به وضوح می‌بینیم که اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند آموزش و پرورش نمی‌توانست مشکلات فضای آموزشی را حل کند.

وی ادامه داد: در کنار این، قوانین مترقی و کارآمدی مثل قانون شورای آموزش و پرورش نیز وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی را برای استفاده در دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است.

انتهای پیام/چ

تکریم و معارفه معاونان جدید و سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار