مدیرکل انتقال خون همدان؛

تنها مرجع تأمین خون سازمان انتقال خون است

مدیر مرکز انتقال خون استان همدان گفت: برای تهیه هرگونه خون مورد نیاز بیماران باید از سازمان انتقال خون اقدام کرد.

تنها مرجع تأمین خون سازمان انتقال خون استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، مدیر مرکز انتقال خون استان همدان اظهار کرد: برای تهیه هرگونه خون مورد نیاز برای بیماران باید از سازمان انتقال خون اقدام کرد.

افشین محمدی با بیان اینکه باید گروه خونی فرد مشابه باشد افزود: با مراجعه فرد به مراکز انتقال خون، درخواست می‌شود از اقوام نزدیک بیمار برای اهدای خون اقدام شود تا پلاکت بهتری برای بیمار تهیه شود.

وی اضافه کرد: بیمار سرطانی دچار افت پلاکت می‌شود، بنابراین پلاکتی نیاز دارد که نزدیک‌ترین قرابت ژنتیکی را با خود داشته باشد که توصیه می‌شود از انتقال خون به این کار اقدام کنند.

مدیر مرکز انتقال خون استان همدان یادآور شد: انتقال خون از اهداکنندگان بانک اطلاعاتی دارد و طی تماس با اهداکنندگان پلاکت خون درخواست کمک برای بیماران خاص می‌کند، بنابراین نباید اطرافیان بیمار خودسرانه در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انتقال خون از کسانی که قبلا خون داده و سالم هستند برای کمک به بیماران کمک می‌گیرد افزود: به فردی که برای نخستین بار خون اهدا می‌کند، اجازه اهدا داده نمی‌شود و خود اهداکنندگان مستمر نیز برای اهدای پلاکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ د 

برای دریافت هرگونه خون مورد نیاز تنها مرجع انتقال خون است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.