عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن خواست تا از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری گزارشی ارائه دهند.

ضرورت ارائه گزارش نظارتی از اجرای مقررات مالی در شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه) برگزار شد، نسبت به ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی شهرداری تهران به ذی‌حسابان شهرداری تذکر داد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی یکی از انتظارات شهروندان است، گفت: متأسفانه طی دوره‌های مختلف شورا به این خواسته پاسخ مناسب داده نشده و همین موضوع زمینه‌ساز بی اعتمادی شهروندان به سلامت مالی اداره شهر شده است.

فراهانی با اشاره به تبصره ۷ مصوبه اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی‌حساب و عوامل ذی‌حسابی در شهرداری تهران گفت: ذی‌حساب موظف است هر دو ماه یکبار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری را به شورای شهر ارائه دهد و بر اساس تبصره ۳ مصوبه تأیید ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی‌حساب به منظور ارتقای ثبت سنوات داری ذی‌حسابان مکلف‌اند در صورتی که انجام هزینه‌ای را بر خلاف قوانین تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولان دستور دهنده هزینه مراتب را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی تاکنون به شورا ارائه نشده است، تصریح کرد: بر همین اساس به شهرداری تهران و ذی حسابان و قائم مقامان آنان تذکر می‌دهم و به عنوان رئیس کمیته بودجه از ذی‌حساب شهرداری آقای خسروی خواستار ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرایی مقررات مالی هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار