معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان گفت: پیش بینی می شود عملیات مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام می شود.

پیش بینی مبارزه علیه پوره سن گندم در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزیمجید بلالی معاون مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان گفت: تا امروز عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۷ هزارو ۸۰۰  هکتار  و همچنین مبارزه علیه پوره سن در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده توسط جهادکشاورزی زنجان پیش بینی می‌شود امسال در سطح ۴۰ هزار هکتار علیه پوره سن عملیات مبارزه انجام شود.

معاون  مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه بازدید مستمر مزارع و اطلاع رسانی زمان دقیق می‌تواند ازبروز بسیاری از خسارت‌ها به محصولات کشاورزی جلوگیری کند گفت:پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۵۰ پرسنل و کارشناسان کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان ۴۶ نفر نیز از شبکه بخش مراقبت خصوصی وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای مزارع را بر عهده دارند.

بلالی تاکید کرد: کشاورزان  عملیات مبارزه با سن  در مزارع خود را به تعویق نیاندازند و در مبارزه با آفت سن گندم بر اساس توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت عمل کرده و همکاری‌های مورد نیاز را داشته باشند.  

وی اظهارکرد: سمپاشی و مبارزه به موقع علیه آفت سن گندم مادر در کنترل و مقابله با آن بسیار تعیین کننده است به طوری که هر چه در مبارزه با سن گندم مادر موفق‌تر باشد به همان میزان جمعیت سن پوره کمتر و عملیات مبارزه با پوره کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ن
 

انجام عملیات مبارزه با سن گندم در مزارع استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.