۳ نفر از سران جنبش مردمی سودان از این کشور اخراج شدند

سودان سه نفر از سران جنبش مردمی این کشور را که هفته گذشته در پی یورش مرگبار به تحصن معترضان بازداشت شده بودند، اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ­یکی از مقامات جنبش مردمی سودان روز دوشنبه اعلام کرد، سودان سه نفر از سران جنبش مردمی این کشور را که هفته گذشته در پی یورش مرگبار به تحصن معترضان بازداشت شده بودند، به سودان جنوبی فرستاده است.

این سه شخصیت، عضو جنبش آزادی‌بخش مردمی سودان هستند، جنبشی که یکی از اصلی‌ترین گروه‌های معترض سودان و بخشی از اتحادی است که برای انتقال کنترل امور کشور به دست غیرنظامیان تلاش می‌کند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که بسیاری از مغازه‌ها و بخش‌های تجاری در خارطوم در دومین روز از اعتصاب‌های سراسری تعطیل هستند، موضوعی که هدف آن وارد کردن فشار به شورای نظامی سودان برای واگذاری قدرت است.

شورای نظامی سودان با برکناری و بازداشت عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق این کشور و پیش از مذاکره با گروه‌های دیگر سودانی درباره دوره انتقالی قدرت پیش از انتخابات، در تاریخ ۱۱ آوریل قدرت را در اختیار گرفت.

با این حال مذاکرات هفته گذشته با یورش نیرو‌های امنیتی به تحصن معترضان در مقابل ساختمان وزارت دفاع سودان به شکست انجامید.

یاسر عرمان، برجسته‌ترین عضو این گروه و معاون رهبر جنبش آزادیبخش مردمی سودان است و پس از بازگشتش از تبعید، چهارشنبه قبل بازداشت شده بود.

دو شخصیت دیگر، اسماعیل جلاب، دبیر کل جنبش آزادی‌بخش مردمی سودان و مبارک اردول، سخنگوی این جنبش هستند که پس از دیدار با نخست‌وزیر اتیوپی بازداشت شده بودند.

یکی از مقامات جنبش آزادی‌بخش مردمی سودان که خواست نامش فاش نشود گفت این سه شخصیت در پروازی به سمت جوبا، پایتخت سودان جنوبی حضور دارند.

طبق اعلام مقامات پزشکی گروه‌های مخالف شورای نظامی سودان، از زمان یورش هفته گذشته دست کم ۱۱۸ نفر کشته شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار