در هفته جهادکشاورزی، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به استان فارس می‌آیند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا واحدی پور مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هفته جهاد کشاورزی فرصتی است تا با ارائه دستاورد‌ها و عملکرد‌های بخش کشاورزی، در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم و با بکارگیری از ظرفیت‌های گسترده بالقوه و بالفعل بخش کشاورزی رونق تولید را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ خردادماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، روز جهاد کشاورزی نامیده شده، افزود: از ۲۱ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی آغاز می‌شود و شعار این هفته در سال جاری جهادکشاورزی، رونق تولید و امنیت غذایی است.

به گفته مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مراسم‌های این هفته با تاکید بر تبیین عملکرد و دستاورد‌های بخش کشاورزی، حضور جوانان و ایده‌های نو و پیشینه فرهنگ مدیریت جهادی برگزار می‌شود.

واحدی‌پور با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی با گلباران قبور شهدای جلیل القدر و تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، ادامه داد: ملاقات مردمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، معاونان، مدیران کل ادارات وابسته و سایر مسئولان این سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها روز جمعه ۲۴ خرداد قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای شیراز و سایر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش محوری بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور، تبیین جایگاه این بخش را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا کنفرانس خبری و نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

واحدی‌پور با اشاره به نامگذاری روز‌های هفته جهادکشاورزی، گفت: روز اول سه شنبه ۲۱ خرداد ماه به نام رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی در بخش کشاورزی، روز دوم به نام رونق تولید، حمایت از سرمایه انسانی، جوامع عشایری و روستایی و تشکل‌های کشاورزی، روز سوم به نام رونق تولید، ارتقاءتولید و توسعه اقتصاد کشاورزی، روز چهارم به نام رونق تولید، جذب سرمایه و حمایت از کار و اشتغال در بخش کشاورزی، روز پنجم به نام رونق تولید، ارتقاء بهروری، حفظ منابع پایه، آب، خاک وانرژی، روز ششم به نام رونق تولید، امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و روز هفتم مصادف با روز ۲۷ خردادماه به نام رونق تولید، در طلیعه گام دوم انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) نام گرفته است.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مهمترین برنامه‌های این هفته را حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این استان و بازدید آن‌ها از پروژه‌های اولویت دار در مناطق مختلف این استان و نیز برگزاری جلسه مشترک شورای کشاورزی، ستاد احیاء تالاب و شورای حفاظت منابع آب استان فارس به ریاست استاندار محترم و با حضور این نمایندگان ذکر کرد.

وی افزود: دیدار رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه، معاونین و مدیران این سازمان با خانواده‌های شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/چ

برنامه های هفته جهاد کشاورزی در فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.