نوذرپور گفت: ۱۸ درصد از پسماند‌های خشک منطقه ۲۲ تا پایان سال ۹۷، تفکیک شدند.

تفکیک ۱۸ درصدی پسماند خشک منطقه ۲۲ در سال ۹۷/ تفکیک پسماند مهم‌ترین مسئله مدیریت شهری در سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین پلت فرم هوشمند مدیریت پسماند در ایران در منطقه ۲۲ شهرداری تهران امروز (دوشنبه بیستم خرداد ماه) با حضور علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران و زهرا صدراعظم‌نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افتتاح شد.

علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران با بیان اینکه منطقه ۲۲ تنها منطقه‌ای است که سایت بازیافت ضایعات الکترونیکی در تهران دارد، اظهار کرد: این سایت ۳۰۰ متر مساحت و ۱۰۰ تن ظرفیت جمع آوری پسماند دارد.

وی با بیان اینکه ۳ تا ۴ تن پسماند در این سایت باز‌یافت می‌شود، افزود: علاوه بر این ضایعات‌تر میادین میوه و تره بار برای تبدیل به کود کمپوست استفاده می‌شود که در این فرآیند هم ماهانه ۶ تن پودر تولید می‌شود.

نوذرپور با بیان اینکه این پلت فرم ۶ اپلیکیشن اندروید دارد، ادامه داد: زمانی که قانون بلدیه نوشته شد، مهم‌ترین بخشی که مورد توجه قرار گرفت مدیریت پسماند بود و قدیمی‌ترین وظیفه شهرداری هم مدیریت پسماند است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با بیان اینکه تا سال ۸۳ در قانون شهرداری تنها یک بند درباره مدیریت پسماند داشتیم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت اجرایی پسماند تا اوایل دهه ۷۰ مهمترین اقدام دفع بهداشتی پسماند بود و بعد‌ها هم دفع مهندسی پسماند مطرح شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ باید طبق قانون پسماند‌های خشک بازیافت می‌شد، گفت: علی رغم داشتن قانون مناسب سهم پسماند خشک در تهران ۶۳ درصد بوده است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به زمان حضور خود در منطقه ۲۲ اشاره کرد: در این دوره جمع آوری پسماند یک موضوع استراتژیک برای منطقه بوده و تا پایان سال ۹۷ با همکاری همکارانم و مشارکت مردم ۱۸ درصد از پسماند‌های خشک تفکیک شده است.

نوذرپور گفت: یکی از مسائل مهم مدیریت شهری برای سال جاری تفکیک پسماند است.

وی افزود: در دولت سندی به نام مدیریت پسماند به تصویب رسید که مسئولیت‌ها را متوجه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد، وزارت کشور و شهرداری‌ها کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار