صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه اردبیل در اجلاس «اکو» معرفی می‌شود

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: در اجلاس کشور‌های عضو اکو به میزبانی اردبیل، صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه این شهرستان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر و متنوع اردبیل در بخش گردشگری در نظر داریم، گردشگری را به عنوان محور توسعه و راهکار اصلی درآمدزایی اردبیل معرفی کنیم.

وی با تاکید به اینکه در زمینه گردشگری سلامت اردبیل قابلیت‌های متعددی دارد و به ویژه مواهب طبیعی و آب و هوای این منطقه همواره مورد توجه تورهای گردشگری داخلی و خارجی بوده است، افزود: به ویژه در اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت این توانمندی‌ها تشریح می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه جاذبه‌های  گردشگری سلامت، طبیعت، تاریخی، فرهنگی، ورزشی و هیجانی شهرهای اردبیل در این اجلاس معرفی خواهد شد، گفت: اجلاس اکو فرصتی مطلوب برای جذب سرمایه گذاری خارجی و معرفی توانمندی‌های اردبیل در سطح بین المللی خواهد بود.

زنجانی اظهار کرد: به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسته جامعی از فرصت‌ها توسط علوم پزشکی و میراث فرهنگی استان تدوین شده تا در اختیار بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد و به ویژه رونق شهرهای مختلف مورد تاکید خواهد بود.

فرماندار اردبیل همچنین اجلاس اکو را فرصتی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی شهرستان و استان اردبیل دانست و افزود: وجود مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی که شاهکار دوران صفوی است و همچنین تاثیرات خاندان صفوی در انسجام ملی و معرفی مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور در این رویداد معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به همزمانی میزبانی اجلاس اکو با رقابت‌های لیگ جهانی والیبال افزود: به ویژه این رویداد ورزشی می‌تواند فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ورزشی فراهم سازد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: امید می‌رود این دو رویداد فتح بابی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی استان شود و بتوان با ارزیابی وضعیت موجود کمبودهای استان و شهرستان را احصا کرد.

انتهای پیام/ع

اجلاس اکو فرصتی برای معرفی جاذبه های فرهنگی شهرستان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.