سورنا ستاری گفت: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور زیاد دولت است که مانع از حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای خوزستان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار کرد: خوزستان یک استان مهم از نظر نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و حضور سیستم‌های دولتی مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اکوسیستم خاصی در استان ایجاد کرده که با سایر استان‌ها متفاوت است.

وی افزود: امروز تصمیم‌گیری‌های مهمی در خصوص بودجه، زیرساخت‌ها، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و به‌صورت خاص همه مدل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان صورت می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی جوانان بزرگ‌ترین سرمایه در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها است و همه کشور امسال برای مقابله با تحریم و توسعه استارت‌آپ‌ها پای‌کار آمدند.

وی گفت: بیش از ۷۰ شتاب‌دهنده به‌صورت رسمی در کشور در حال فعالیت هستند و به‌طور خاص در حال حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در سطح کشور هستیم.

ستاری با اشاره به حاکمیت اقتصاد دولتی در خوزستان، اظهار کرد: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت است که مانع حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند و نیازمند استفاده از پروژه‌ها و ایده‌ها در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌ها هستیم به‌نحوی‌که اکوسیستم موجود در خوزستان تغییر پیدا کند.

وی افزود: ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان‌دهنده ارتباط دانشگاه و صنعت است که در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی علوم انسانی، عنوان کرد: شرکت‌های خلاق در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است و امروز بیش از ۴۰۰ شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند و ایران درحالی‌که ازنظر جمعیت شانزدهمین کشور دنیا است اما نهمین زبان اینترنت دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: هم‌اکنون استارت‌آپ‌هایی در کشور وجود دارد که جزء ۱۰۰ سایت پربیننده دنیا هستند و کاملاً به زبان فارسی در حال ارائه خدمات هستند؛ همچنین وجود شرکت‌های انیمیشن‌سازی و بازی‌های کامپیوتری در سطح کشور نشان‌دهنده تجاری‌سازی علوم انسانی است.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.