معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تلاش و پیگیری برای وارد کردن صنایع بزرگ و مهم استان به بورس خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : بورس بر سه مقوله شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، شکوفایی مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد تاثیر مستقیم دارد.

وی گفت : هم اکنون بسیاری از کشور‌های توسعه یافته بر افزایش سهم بورس در اقتصاد تاکید دارند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار اقتصاد استان بهبود فضای کسب و کار است، افزود: امروزه نقش بورس برای کمک به کسب و کار و حمایت از شرکت‌های جدیدالتاسیس بر هیچ کس پوشیده نیست و ما نیز باید به سمت استفاده بیشتر از بازار بورس حرکت کنیم.

حاتمی به تجربه کشور‌های توسعه یافته برای مشارکت دادن افراد مختلف جامعه در سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی اشاره و اظهار کرد: فرهنگ بورس نباید تنها در بین فعالین اقتصادی رواج داشته باشد، بلکه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مردم بتوانتد با اندک سرمایه خود در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت کنند.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار کرد: یکی از نقش‌های اساسی بورس در اقتصاد، به حداکثر رساندن بازدهی پس انداز است که ممکن است در حساب‌های بانکی بازدهی کمتری باشد و این می‌تواند مشوق خاصی برای ورود آحاد مختلف جامعه به بورس باشد.

وی گفت: تمام تلاشمان این است که صنایع مهم استان به بورس ورود پیدا کنند و سهامشان را برای جلب مشارکت مردم استان عرضه کنند.

حاتمی معتقد است، این امر می‌تواند مشارکت اقتصادی و منتفع شدن مردم در سود اقتصادی را افزایش دهد .

 

انتهای پیام/د

شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، شکوفایی مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مشارکت مردم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.