نماینده پارس آباد گفت: بخش کشاورزی رها شده است، هیچ صاحبی ندارد و کشاورزان سیرکار مغان تمام زندگی خود را باخته‌اند.


بخش کشاورزی در ایران یله و رها شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شکور پورحسین شقلان نماینده پارس آباد در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ خرداد) مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: آخرین سال مجلس دهم شورای اسلامی با اعمال شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت علیه مردم مظلوم ایران مقارن شده است.

وی ادامه داد: هدف استکبار جهانی از اعمال این تحریم‌ها به زعم خود تضعیف عوامل چهارگانه اقتدار ملی همانا انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، قدرت انرژی و قدرت دفاعی است، لذا در درجه اول توجه خود و همکارانم را و در درجه بعد توجه دولت را به مسئولیت تاریخی دولت و مجلس در این سال سرنوشت ساز جلب کرده و با گریزی استعدادها، ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های حوزه انتخابی ام را مطرح می‌کنم.

پورحسین شقلان بیان کرد: دولت و مقامات دولتی باید قبول کنند که صرفا با اینستکس و چشم داشتن به دست اروپایی‌ها نمی‌توان به جنگ ظالمانه رفت و ما مطلقا به این امر نیازی نداریم بلکه با یک مدیریت کارآمد، اثربخش و استفاده از حداکثر ظرفیت و توان تولید و کاهش مشکلات مردم است که می‌توان از روابط خارجی برای کاستن اثرات سوء تحریم‌ها استفاده کرد.

نماینده پارس آباد اظهار کرد: با وجود وزارت عریض و طویلی به نام جهاد کشاورزی، اما هیچ کسی سکان‌دار هدایت بخش کشاورزی و کشاورزان مظلوم ایران نیست، به طوری که امروز وزارتخانه نتوانسته سیاست‌های کشاورزی قابل دفاعی از خود ارائه کند و تاکنون نیز این وزارتخانه قادر نبوده به تفکیک میزان نیاز بازار‌های داخلی به محصولات کشاورزی و صادرات مازاد بر هدف به بازار‌های بین المللی را به کشاورزان تبیین و مدیریت کند.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم از اینکه می‌بینم گا‌ها تمام مزارع زیر کشت ایران به یک محصول مانند سیر، پیاز، گوجه فرنگی و یا هندوانه اختصاص یافته و هیچ فردی از این وزارتخانه نیست که جلوی این امر را گرفته و یا بر اساس یک تحلیل علمی از آن دفاع کند.

پورحسین شقلان افزود: بخش کشاورزی در ایران یله و رها شده است و هیچ صاحبی ندارد، به همین سبب است که کشاورزان سیرکار مغان تمام زندگی خود را باخته و به مرحله هلاکت افتاده‌اند، چرا که هزار تومان برای یک کیلو سیر حتی جوابگوی پول بذر، کود و سم آن هم نمی‌شود چه برسد به اجاره زمین، شخم و هزینه کارگر؛ به همین منوال فقدان مدیریت و برنامه ریزی در سایر حوزه‌ها نیز اثرات تحریم‌ها را چندین برابر کرده است.

نماینده پارس آباد اظهار کرد: این تریبون، همکاران و مردم شریف حوزه انتخابیه‌ام شاهد و ناظر هستند که چندین بار از همین جا خطاب به مقامات و وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است که شهرستان پارس آباد دومین شهرستان جمعیتی استان اردبیل با جاده‌های عصر حجری و با دارا بودن بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای بوده و بیشترین تلفات و مرگ و میر جاده‌ای را متحمل شده و خسارت بسیاری نیز به خود می‌بیند.

وی افزود: حال سوال ما و مردم این است که شهرستانی که با مرکز استان حتی یک کیلومتر جاده صخره‌ای ندارد، کل مسیر از بافت خاک نرم و زمین هموار تشکیل شدهاست و با ساده‌ترین ادوات و بیل مکانیکی، لودر و بولدوزر قابل تعویض و مسیر سازی است مگر چه میزان هزینه خواهد داشت که باید متحمل این همه تصادفات و مرگ و میر شده باشد.

نماینده پارس آباد بیان کرد: ظاهرا برای برخی مدیران اجرایی و مقامات کشور شرایط غیرتحریمی با شرایط تحریمی هیچ تفاوتی نداشته و باالعکس است، زیرا از الزامات شرایط تحریمی بالا بردن حجم تلاش و کوشش به میزان حداقل دو برابر یا چند برابر و کاستن از زمان اجرای پروژه‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار