عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دستور کار خارج شدن طرح پارلمان اصلاحات را تکذیب کرد.

احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن رد اظهارات اخیر یدالله طاهرنژاد مبنی بر خارج شدن طرح پارلمان اصلاحات از دستور کار کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شاید منظور آقای طاهرنژاد تصمیم اخير شورای هماهنگی بوده که مقرر شده است كميته سياسی مجددا نظراتی را که به شورای هماهنگی رسیده است، را ارزیابی کرده و پس از آن روند بررسی تصویب طرح پارلمان اصلاحات ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: من از چنین مسئله‌ای اطلاع ندارم و با توجه به اینکه در تمامی جلسات گذشته حضور داشتم، اصلا چنین مسئله‌ای مطرح نشده است که طرح پارلمان اصلاحات از دستورکار خارج شود.

شریف در تشریح علت طولانی شدن روند تصویب پارلمان اصلاحات خاطرنشان کرد: در طول روند تصویب پارلمان اصلاحات چند حزب به مجموعه شورای هماهنگی اضافه شدند و مقرر شد تا نظرات احزاب جدید و قبلی به طور مجدد در خصوص این مسئله مورد ارزیابی قرار بگیرد که بخش عمده‎ای از این مباحث به بررسی ماده ۹ و مبحث ترکیب پارلمان اصلاحات اختصاص دارد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: اخیرا مقرر شده است که طرح پارلمان اصلاحات در یک جلسه دیگر در کمیته سیاسی بررسی شده و مجددا بررسی طرح در صحن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی می‌رسد، تصریح کرد: فکر می‌کنم هدف نهایی طرح بحث انتخابات مجلس نیست چراکه یک هدف درازمدت در پشت تصویب این طرح قرار دارد بنابراین خیلی نباید با عجله کارها را پیش برد چراکه دو نهاد تصمیم‌ساز اصلاح‌طلبان شامل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعال هستند و می‌توانند برای انتخابات مجلس تصمیم‌گیری داشته باشند.

شریف در پایان با بیان اینکه به هیچ عنوان از دستورکار خارج شدن پارلمان اصلاحات را تایید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: پارلمان اصلاحات یک نهادفرادستی است که باید نهایت دقت را در چینش آن به عمل آورد تا بتواند در درازمدت تصمیم‌سازی را در جریان اصلاحات را به عهده بگیرد.

شایان ذکر است یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی خبر از دستورکار خارج شدن طرح پارلمان اصلاحات داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار