مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۵۸۸ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که چهار هزار و ۴۴ واحد خون توسط این افراد به بیماران نیازمند اهدا شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عاملی، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال سه مرکز اهدای خون در استان فعال بوده است، گفت: از این تعداد دو مرکز اهدای خون در بیرجند و یک مرکز در طبس در روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان پذیرای اهداکنندگان خون بودند.


وی از مراجعه دو هزار و ۳۹۲ نفر به مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: طی این مدت یک هزار و ۶۶۱ واحد خون توسط ۹۳ خانم و یک هزار و ۵۶۸ آقا اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جهت مراجعین ۲۲ درصد رشد و از نظر خون‌گیری معادل سال گذشته بوده است.


مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در ماه رمضان سال گذشته یک هزار و ۹۵۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که یک هزار و ۵۵۷ واحد خون توسط مراجعه‌کنندگان اهدا شد.


عاملی با یادآوری اینکه در مجموع سه شب قدر ۸۰۹ نفر به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند، اضافه کرد: با توجه به کثرت متقاضیان در شب‌های قدر نیز با برنامه‌ریزی و نوبت‌دهی نسبت به خون‌گیری افراد مبادرت و در این راستا مشکل چندانی وجود نداشت.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار ۵۸۸ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، اعلام کرد: مردم استان طی این مدت چهار هزار و ۴۴ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چندانی نداشته است.


مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خون و فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است و بر این اساس همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز گروه‌های هدف را ارتقا می‌بخشد، اعلام کرد: در سطح استان به همه گروه‌های خونی نیاز است، اما بیشترین نیاز ما فعلا به گروه‌های خونی O منفی و B منفی است.
انتهای پیام/ب


اهدای خون در ماه مبار رمضان در خراسان جنوبی

برچسب ها: رمضان ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار