سرهنگ علیرضا ابوطالبی گفت: ۹۵ درصد عامل وقوع آتش سوزی در جنگل ها عامل انسانی بوده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن اشاره به تدابیر حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی،گفت: سال گذشته هشت فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان رخ داد که ۹۵ درصد عامل وقوع آن‌ها انسانی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته همچنین ۱۱ فقره آتش سوزی در مراتع استان سمنان اتفاق افتاده که تقریباً همه موارد آن عامل انسانی دخیل بوده است لذا می‌توان با آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقش مؤثر در کاهش آتش سوزی در منابع طبیعی داشت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل گرما و خشک شدن گیاهان و وزش باد‌های موسمی احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان افزایش می‌یابد.

سرهنگ ابوطالبی خاطر نشان کرد: ارتقای سطح فعالیت‌های پیشگیری و بالا بردن توان نیرو‌ها و آمادگی آنان، مانور اطفا حریق در آینده نزدیک و با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فعالیت‌های اطفای حریق برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / م

۹۵درصد حریق‌ها در منابع طبیعی استان سمنان عامل انسانی دارند

 

 

 

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.