ضیاء الحق امرخیل، مشاور اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفته است که به دستور غنی، ۸۵ میلیون افغانی به «حکمتیار» حق السکوت دادم تا علیه لوی جرگه مشورتی صلح سخن نگوید.

افشاگری «امرخیل» از حق السکوت اشرف غنی به حکمتیاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  ضیاء الحق امرخیل، مشاور اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفته است که به دستور غنی، ۸۵ میلیون افغانی به «حکمتیار» حق السکوت دادم تا علیه لوی جرگه مشورتی صلح سخن نگوید.

گزارشنامه افغانستان در گزارشی نوشته است که حکمتیار قبل از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح پیام تهدید آمیز به ارگ ارسال کرده که دست به تظاهرات زده و علیه تدویر این جرگه کارزار مطبوعاتی راه می اندازد.

بر اساس گزارشات، قبل از آن، تحریم جرگه از سوی سیاسیون، اشرف غنی را ترسانده بود و برای خریدن حق السکوت حکمتیار، سلام رحیمی و امرخیل را ماموریت داده بود.

گفته می شود که اشرف غنی ابتدا سلام رحیمی را نزد حکمتیار اعزام داشت که ناکام بازگشت. وقتی امرخیل به نزد او رفت، حکمتیار مبالغ بزرگ دالر تقاضا کرده بود؛ سرانجام رفت و آمدهای پیوسته باعث شد که وی از وجه دالری انصراف داده و به مبالغ پول افغانی قانع شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.