تیم‌های ملی فوتبال هلند و پرتغال در فینال رقابت‌های لیگ‌ملت‌های اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند.

تساوی یک نیمه ای هلند و پرتغال در فینال لیگ‌ملت‌های اروپابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی فوتبال هلند و پرتغال در فینال رقابت‌های لیگ‌ملت‌های اروپا از ساعت ۲۳:۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند.

پرتغال که در این بازی میزبان هم بود بدون محروم و‌مصدوم به میدان آمد تا شانس خود را برای کسب نخستین جام لیگ ملت‌های اروپا بسنجد، آن‌ها در دور مقدماتی با کنار زدن ایتالیا و لهستان به دور نیمه نهایی رسیدند و در آن مرحله هم سوئیس را شکست داده بودند تا حریف هلند شوند.

هلندی‌ها هم حریف دست و پا بسته نبودند، آن‌ها در دور مقدماتی این رقابت‌ها آلمان و فرانسه قهرمانان دو دوره اخیر جام جهانی را کنار زدند و در نیمه نهایی هم انگلیس را بردند.

نیمه اول

پرتغال در این نیمه بهتر از حریفش عمل کرد آن‌ها در ابتدای بازی حمله چندانی روی دروازه هلند ایجاد نکردند، اما از دقیقه ۱۵ به بعد بازی را به زمین هلند کشاندند و حملات خوبی انجام دادند.

حضور پر قدرت دلیخت بار‌ها نقشه‌های پرتغالی‌ها را به هم ریخت و دروازه بان هلند هم بار‌ها مانع باز شدن دروازه تیم ملی کشورش شد.

رونالدو فوق ستاره تیم ملی پرتغال هم چندین موفعیت خوب گلزنی را از دست داد. در طرف مقابل هلندی‌ها هم نمایش خوبی داشتند و علاوه بر دفاع خوب حملات خوبی هم ترتیب دادند که البته تبدیل به گل نشد.

نیمه نخست دیدار دو‌تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

دو تیم در نیمه دوم رقابت زیبا تری را به نمایش گذاشتند و موقعیت های زیبایی را خلق کردند . هلندی ها در این نیمه بیشتر به ضد حملات روی آوردند ، ضد حملاتی که چند بار دروازه پرتغال را تهدید کرد. یاران رونالدو اما انگیزه بیشتری برای کسب دومین جام اروپائیشان داشتند و موقعیت های زیادی خلق کردند و سرانجام در دقیقه 60 توسط گوئیدس به گل رسیدند تا از حریف قدرتمندشان جلو بیافتند. 

هلندی ها در ادامه چند بار تلاش کردند تا به بازی برگردند اما تلاش آن ها فایده ای نداشت تا پرتغال به نخستین قهرمان لیگ ملت های اروپا تبدیل شود و دومین جام پیاپیش را در اروپا کسب کند.

انتهای پیام/

تقابل هلند و پرتغال در فینال لیگ ملت های اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار