مدیر توزیع برق دزفول از راه اندازی مرکز کنترل و پایش انرژی شبکه توزیع برق در این شهرستان برای نخستین بار در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اقبال طیب طاهر، مدیر توزیع برق دزفول گفت: مرکز کنترل و پایش انرژی برق دزفول با هدف رصد میزان مصرف اشتراک‌های دیماند و کنترل بار مصرفی آن‌ها در ساعات اوج بار راه اندازی شده است.

وی، کسب اطلاع از میزان برق توزیع شده از طریق فیدر‌های خروجی ایستگاه‌های فوق توزیع و میزان مصرف برق توسط مشترکین در ساعات اوج مصرف و تحلیل میزان توزیع و مصرف انرژی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

طیب طاهر اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای بهسازی و مدیریت آن و اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف در خصوص مشترکان دیماند از دیگر اهداف راه اندازی مرکز کنترل و پایش انرژی هستند.

مدیر توزیع برق دزفول تصریح کرد: حفظ پایداری شبکه در زمان‌های اوج مصرف (۱۳ الی ۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) و جلب همکاری صنایع و کارخانه‌ها برای کاهش مصرف خود از دغدغه‌های ما هستند که راه اندازی مرکز کنترل و پایش، برگزاری دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی و تغییر ساعات کاری ادارات و بانک‌ها نیز در همین راستا است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه فرآیند‌های سیستمی و تجهیزاتی این سامانه به پایان رسیده و هم اکنون مراحل اجرای آزمایشی خود را سپری می‌کند، اذعان داشت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع با تشخیص خطای شبکه، امکان پیش بینی دقیق بار، سهولت توسعه و ارتقای سیستم در آینده، قابلیت تشخیص و کنترل تلفات فنی شبکه، افزایش رضایتمندی مشتریان و فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف می‌توانند ما را در ارائه خدمات با کیفیت تری به مشترکان برق یاری کنند.

انتهای پیام/گ

مرکز پایش انرژی شبکه توزیع برق راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.