رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی تولید ۸۳۰ هزار تنی گندم در استان کرمانشاه گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در استان کرمانشاه وجود دارد.

پیش‌بینی تولید ۸۳۰ هزار تنی گندم در استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نوربخش حاتمی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: ۹۰ هزار از اراضی گندم استان آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم هستند و پراکنش مطلوب بارش‌ها تأثیر بسیاری در تولید گندم دیم و حتی آبی استان دارد.

حاتمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۳۰ هزار تن گندم در استان تولید شود گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷۰۰ تومان است، اما عده‌ای دلال و سودجو با قیمت‌های وسوسه‌کننده به دنبال خرید گندم از کشاورز قبل از تولید هستند.

وی بیان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود از فروش و تحویل گندم به دلالان و افراد سودجو و ناشناخته خودداری کنند، زیرا در سال‌های گذشته گاهی در حین خرید، قیمت محصولات تضمینی افزایش یافته و این افزایش قیمت تنها شامل افرادی می‌شود که گندم تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.

وی  افزود: تعداد مراکز خرید گندم از ۶۴ مرکز به ۸۰ مورد افزایش یافته و تمام ظرفیت سیلو‌های ذخیره‌سازی گندم در ۱۳ شهرستان تخلیه و آماده ذخیره‌سازی است.



انتهای  پیام/ز


مراکز خرید گندم از ۶۴ مرکز به ۸۰ مورد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.