یک کارشناس دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش زیادی از مرغ‌های بومی استان کرمانشاه نژاد خاص و معتبری ندارند، نگهداری از مرغ‌های اصلاح‌نژاد شده، صرفه اقتصادی بهتری دارد.

مرغ‌های محلی نژادهای غیر اصیل دارندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مالک باقری کارشناس دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  اظهار داشت: بخش زیادی از مرغ‌های محلی در روستاها از نژاد‌های غیراصیلی است که نمی‌توان انتظار تولید گوشت و تخم مرغ زیادی از آن‌ها را داشت، اما با تهیه مرغ از مراکز اصلاح نژادی همچون مرکز اصلاح نژاد ارومیه می‌توان نگهداری مرغ بومی را مقرون و به‌صرفه کرد.

وی ادامه داد: در کشور ۶ مرکز تخصصی اصلاح نژاد بسیار معتبر و فعال در استان‌های مختلفی همچون ارومیه و اصفهان وجود دارد و نژاد‌های اصلاح شده توسط این مراکز با قابلیت تولید تخم مرغ بیشتر و گوشت بهتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نگهداری مرغ‌های محلی به عنوان یک از مشاغل موفق خانگی در محیط روستا، بیان  کرد: ساکنان روستا در صورتی که در محیط روستایی بتوانند محیط مناسب و بهداشتی برای نگهداری مرغ‌های محلی را فراهم کنند، با تعریف مشاغل خانگی، جهاد کشاورزی مساعدت‌های لازم را برای نگهداری و پرورش مرغ‌های محلی تا ۱۰۰ قطعه را به آن‌ها خواهد کرد.



انتهای  پیام/ز


مساعدت جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ های محلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.