مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اختصاص ۲۱ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، در این استان خبر داد.

اختصاص ۲۱ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در اولین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی گفت: در آستانه آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال ۹۸ ، تمهیدات لازم جهت اجرای مطلوب این طرح در استان اندیشیده شده است.

شهریار فولادوند افزود: پیش بینی می شود در طرح سنجش امسال بالغ بر ۲۱ هزار نوآموز و کودک پیش دبستانی شرکت نمایند، به همین منظور ۲۱ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی در قالب پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: طرح سنجش در شهرهای اراک و ساوه از ابتدای تیر ماه و در سایر مناطق از ۹ تیر آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس ابتدایی شهرهای اراک و ساوه می توانند از ۱۸ خردادماه جهت نوبت گیری سنجش به سامانه مربوطه مراجعه نمایند.

در ادامه محمود عسکری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی و دبیر ستاد طرح سنجش ضمن ارائه گزارشی از طرح سنجش سال گذشته گفت: در سنجش سال گذشته ۹ هزار ۹۶۵ کودک پیش دبستانی، ۱۲ هزار و ۷۷۹ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۰۷ دانش آموز پایه اول بازمانده از سنجش سال ۹۶ مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۸۷ کودک در مناطق شهری و ۴ هزار و ۷۶۴ نفر در مناطق روستایی سکونت داشتند.

محمود عسکری افزود: از ۲۲ هزار و ۹۵۱ نفر سنجش شده در پایگاه های اولیه سنجش سطح استان، ۵ هزار و ۸۰۹ نفر جهت ارزیابی های تکمیلی در زمینه های هوش، بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

 

جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور، از اهداف مهم طرح سنجش

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی اظهار داشت: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور و نیز مداخله بهنگام در جهت رفع نیازهای وی از اهداف مهم طرح سنجش می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست کلی آموزش و پرورش در زمینه آموزش فراگیر و حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عمومی، پس از انجام ارزیابی های تخصصی ۱ هزار و ۶۲۲ کودک دیرآموز، ۴ کودک آسیب دیده بینایی، ۳۴ کودک آسیب دیده شنوایی و ۳۹ کودک آسیب دیده جسمی-حرکتی به عنوان دانش آموزان تلفیقی جهت تحصیل به مدارس عمومی محل سکونت خود هدایت شده و در مجموع ۱۳۹ دانش آموز با نیازهای ویژه ذهنی، بینایی، شنوایی و جسمی-حرکتی جهت دریافت خدمات آموزشی-توانبخشی ویژه به مدارس ویژه سطح استان معرفی شدند که تعدادی از این دانش آموزان پس از دریافت خدمات تخصصی و کسب شرایط بهتر مجددا جهت ادامه تحصیل به مدارس عمومی معرفی خواهند شد.

دبیر ستاد طرح سنجش سلامت تأکید کرد: شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها، پیشگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی، ایجاد زمینه و فرصت های مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی (تحقق عدالت آموزشی) برای کودکان در سراسر کشور از ضرورت های اجرای طرح سنجش می باشد.

گفتنی است، تهیه و پخش برنامه های ویژه اطلاع رسانی طرح سنجش، پوشش خبری مراسم افتتاحیه، ارائه پیام های آموزشی در خصوص سنجش برای خانواده ها توسط صدا و سیما، همکاری دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حضور پزشک در پایگاه های شهری اراک از جمله مصوبات نخستین جلسه طرح سنجش استان مرکزی بود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.