ستاری از سفرش به روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت همزمان با این سفر جلسه کمیته مشترک فناوری ایران و روسیه برگزار خواهد شد.

ستاری: به زودی به روسیه سفر می کنم

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز (یکشنبه) در مراسم روز ملی فدراسیون روسیه که در محل سفارت این کشور برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، عنوان کرد: خوشحالم یک بار دیگر در روز ملی روسیه در خدمتتان هستم.

وی روابط ایران با روسیه را تاریخی، دوستانه و بر پایه تعاملات فرهنگی خیلی دیرینه خواند و افزود: این روابط برای خانواده من هم به نوعی یک رابطه خانوادگی محسوب می‌شود، چرا که بزرگترین تعاملات نظامی تاریخ ایران و روسیه در سالیان اخیر در زمان پدر من صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: از حدود ۵ سال پیش یک کمیته مشترک فناوری را با روسیه ایجاد کردیم که این کمیته را با هیچ کشور دیگری در دنیا نداریم و خیلی خوشحالم از اینکه در دوره جدید مجدداً این کمیته احیا شده و همکاری نزدیکی در حوزه فناوری با روسیه خواهیم داشت.

ستاری بیان کرد: من به زودی سفر مفصلی به روسیه خواهم داشت و تعداد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه صنعت روسیه شرکت می‌کنند و جلسه کمیته فناوری ما نیز برگزار خواهد شد و خوشحالم که روابط ما به خصوص در حوزه تجارت برای شرکت‌های دانش بنیان و نسل جدید شرکت‌هایی که در ایران ایجاد می‌شود، در حال گسترش است.

وی از آقای «لوان جاگاریان» سفیر بسیار فعال روسیه در ایران به خاطر همکاری‌هایش در این سال‌ها قدردانی کرد و گفت: شاهد تأثیر این همکاری‌های علمی، دانشگاهی و تکنولوژیکی بین دو کشور هستیم.

گفتنی است؛ در این مراسم، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه، «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، «حشمت‌الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس، «امیرحسین زمانی‌نیا» معاون وزیر نفت، جمعی از مقامات کشوری و لشکری ایران و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران از جمله سفرای آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس، فلسطین، سوریه، ارمنستان و... نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار