سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیته آموزش عالی این کمیسیون قرار است طی دو هفته طرح اصلاح کنکور را نهایی کند.

کمیته آموزش عالی طی دو هفته طرح اصلاح کنکور را نهایی می‌کندمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره تغییر کنکور سراسری با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان آموزش کشور بررسی شد.

وی ادامه داد: پیش از این ایده و نظر نمایندگان درباره تغییر و حذف کنکور در مجلس بررسی شده بود، اما قرار شد که این ایده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و تکمیل شود لذا امروز مرکز پژوهش‌ها این نظرات به صورت چند صفحه پیش نویس به کمیسیون ارائه کرد.

میرزاده اظهار کرد: کلیات این طرح توسط اکثریت نمایندگان و مسئولان دولتی تایید شد، اما پیشنهاد‌هایی درباره جداسازی نظام سنجش و آموزش، تعداد برگزاری آزمون در سال، شرط معدل، قراردادن اولویت ارشد و دکترا، سیاست بومی گزینی و ... هم مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در پایان نشست قرار شد کمیته آموزش عالی این کمیسیون ظرف دو هفته با حضور مسئولان سازمان‌های مربوطه طرح را نهایی و به کمیسیون آموزش ارائه کند و بعد از ان این کمیسیون طرح را به مدت یک ماه بررسی و در صورت تصویب به صحن علنی مجلس تقدیم کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سهمیه ها رو اصلاح کنید
طرف با 20 هزار داره پزشکی میخونه
آخرین اخبار