مدیرکل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشور‌های عضو گروه ۲۰ باید تنش‌های تجاری را حل‌وفصل کنند تا مخاطراتی که رشد اقتصادی جهان تهدید می‌کند، برطرف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول، روز یکشنبه از نمایندگان کشور‌های عضو گروه ۲۰ خواست برطرف کردن تنش‌های تجاری را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

او که برای شرکت در نشست وزیران دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه ۲۰ به ژاپن سفر کرده است روز یکشنبه در سخنانی در این نشست بر موضوع تنش‌های تجاری میان کشور‌های جهان تاکید کرد و گفت این تنش‌ها باید برطرف شود تا مخاطراتی که رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی را در جهان تهدید می‌کند، برطرف شود.

مدیرکل صندوق بین‌المللی پول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در مقطع زمانی گرد هم آمده‌ایم که اقتصاد جهان نشانه‌های ثبات و پایداری و از همه مهمتر در حال نشان دادن شاخص‌هایی دال بر رشد تولید ناخالص داخلی است. این به خودی خود خبر خوبی است، اما راه و مسیری که ما پیش رو داریم بسیار ناپایدار و پر پیچ و خم است. در این مسیر اقتصاد جهان در معرض عوامل کاهشی است.

لاگارد افزود: برای کاستن این مخاطرات ما چاره‌ای جز مبارزه با تنش‌های تجاری نداریم. جهان باید بر تنش‌های تجاری فائق آید و مبارزه با این پدیده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. کشور‌های جهان باید تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌ها و محصولات وارداتی از یکدیگر را بردارند.

مهمترین مسئله در این شرایط این است که جهان به فکر نوسازی نظام تجاری بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار