رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت:بیش ازبیست عنوان برنامه فرهنگی، مذهبی در ماه رمضان با مشارکت این سازمان برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرداری شیراز در ماه رمضانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با عنوان بهار در بهار در قالب حداقل ۹ عنوان برنامه و جشنواره مستقل در ماه مبارک رمضان برپا شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن با عنوان چارده روایت را یکی از برنامه‌های مهم در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: با توجه به اهمیت معرفی هر چه بیشتر اماکن تاریخی - مذهبی، محافل انس با قرآن در ۴ مسجد تاریخی وکیل، نصیرالملک، مشیر و سیاوشان اجرا شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: بانوان قرآنی عنوان جشنواره‌ای است که خردادماه امسال در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) برگزار شد و بانوان حافظ قرآن در این جشنواره به رقابت پرداختند، که جشنواره‌ای نیز با عنوان مناره‌های مهر در مسجد تاریخی نصیرالملک، با هدف تقدیر از مؤذنان و دانش افزایی در حوزه اذان گویی به اجرا در آمد.

گشتاسبی راد با اشاره به برپایی نمایشگاه هنر آسمانی تاکید کرد: این نمایشگاه به منظور معرفی بیشتر هنر‌های قرآنی با استفاده از هنر‌هایی از جمله خوشنویسی، تذهیب، نگارگری بوده که در ماه رمضان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: کتابت قران کریم توسط هنرمندان خطاط و خوشنویس شیرازی با عنوان کلک کریمان در حرم سید علاءالدین حسین (ع) در ماه رمضان به اجرا درآمد، همچنین جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با عنوان پیشوای کریم در چند نقطه شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: طرح‌های سی‌عهد ویژه ماه رمضان در گالری ایستگاه مترو نمازی شیراز اکران شد.

گشتاسبی راد با بیان اینکه جشن‌های مردمی میلاد امام حسن (ع) با عنوان پیشوای کریم نیز در چهار نقطه شهر شیراز از جمله مسجد جوادالائمه (ع) در محله هفت تنان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) در بلوار شهید وفایی شهرک سعدی، بیت‌العباس و مسجد جامع عتیق برگزار شد، تصریح کرد: شهرداری در برگزاری این جشن‌ها نیز همکاری داشته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: برنامه کوی رندان یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در ماه مبارک رمضان بوده که با هدف توسعه گردشگری شبانه و افزایش زمان ماندگاری گردشگران و شهروندان در ساعات پایانی شب اجرا شده است.

وی اظهار کرد: اجرای شب‌های آواز و مناجات شیراز پس از تلاوت یک جزء قرآن کریم قبل از اذان مغرب، غزل خوانی و اجرا‌های ادبی، مشاعره قرآنی، مناجات و چاوش خوانی از جمله برنامه‌های بوده است که به مناسبت ماه رمضان در مرکز شیراز شناسی اجرا شده است.

گشتاسبی راد در پایان افزود: فضا سازی و تبلیغات شهری ویژه ماه رمضان، میلاد امام حسن مجتبی (ع)، ایام شهادت حضرت علی (ع)، شب‌های قدر، روزقدس، رحلت امام (ره) و عید سعید فطر که در سطح شیراز اجرا شد یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بود که در این ماه انجام شد.

انتهای پیام/ت

اجرای بیست برنامه فرهنگی شهرداری شیراز در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار