مهمترین حوادث امروز، یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از محاصره جنگل‌های بخش غیزانیه اهواز در آتش تا جان بختن یک نفر در سانحه رانندگیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهمترین حوادث امروز، یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

محاصره جنگل های غیزانیه در محاصره آتش/دست آتش کوتاه شد

رسول ساکی، سرپرست بخشداری غیزانیه با اشاره به وقوع آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های این بخش در اطراف روستای «ام الدیای» این بخش گفت: این آتش سوزی از ۳ ساعت پیش آغاز شده و بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه اقدامات برای خاموش کردن آتش در حال انجام است، اظهار داشت: با حضور تیم‌های آتش نشانی از منابع طبیعی و شرکت نفت و گاز مارون، عملیات اطفا انجام و از سرایت آتش به سایر نقاط جنگل و روستا‌های اطراف جلوگیری شد.

به گفته ساکی، بیش از ۳ هکتار از جنگل‌های این بخش در این آتش سوزی خسارت دید.

ناصر سجیرات، عضو شورای روستای حیاویه از توابع بخش غیزانیه با اشاره به پیشروی آتش در جنگل‌های بخش غیزانیه بیان کرد: امکانات برای اطفاء حریق کافی نیست و اهالی روستا‌های اطراف جنگل با استفاده از بیل و تراکتور در حال تلاش برای جلوگیری از سرایت آتش به نقاط دیگر هستند.

وی اذعان داشت: ۴ روستا در فاصله نزدیک در اطراف جنگل‌هایی که محل وقوع آتش سوزی است قرار دارند.

سجیرات با اشاره به سوختن بخشی از مراتع منطقه در اثر این آتش سوزی، افزود: خودرو‌های آتش نشانی در محل تا کنون نتوانسته اند حریق را خاموش کنند و نیاز به اعزام نیرو و امکانات بیشتری است.

جمشیدیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان روز گذشته اعلام کرده بود که در مدت ۲ روز، ۱۸ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ۶ شهرستان این استان رخ داده است.

۵ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی جاده اهواز – ملاثانی

محمد امین زرگر، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حادثه رانندگی ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه امروز یکشنبه رخ داد و ماموران امدادی اورژانس ۱۱۵ مصدومان را به بیمارستان نفت اهواز منتقل کردند.

وی با اشاره به جزئیات این حادثه بیان داشت: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با گاردیل در جاده اهواز – ملاثانی برخورد کرد و یک کشته و ۴ مصدوم بر جا گذاشت.

زرگر تصریح کرد: ۳ مرد و یک زن مصدوم شده و یک مرد نیز جان باخت.

قاچاقچی موادمخدر در هندیجان به بن بست رسید

سرهنگ یدالله امیری، رئیس پلیس مواد مخدر استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هندیجان مستقر در ایستگاه بازرسی امامزاده عبدالله این شهرستان، با هوشیاری و رصد دقیق خودرو‌های عبوری، به ۲ دستگاه سواری سمند و پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از خودروی توقیف شده، مقدار ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ امیری در پایان با بیان اینکه در این رابطه یک قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد، بیان داشت: متهم به همراه مواد مکشوفه پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کنتور برق در مجتمع تجاری-مسکونی در دزفول آتش به پا کرد/حادثه تلفات جانی نداشت

علی کمیلی فر، آتش نشان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ساعت ۱۵ و ۴۲ دقیقه امروز، یکشنبه ۱۹ خردادماه، گزارش آتش سوزی در کنتور‌های برق سه فاز یک ساختمان تجاری مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد.

وی بیان داشت: بلافاصله ستاد فرماندهی عملیات، اکیپ‌های امداد و اطفاء حریق ایستگاه‌های ۵، ۲ و یک را به محل حادثه واقع در بلوار مبارز کوی آزادگان اعزام کرد و نسبت به مهار آتش اقدام شد.

کمیلی فر با بیان اینکه کانون حریق تابلوی برق سه فاز در طبقه زیر زمین این ساختمان بود اظهار کرد: دود ناشی از این آتش‌سوزی موجب گرفتار شدن دو نفر از کارکنان در طبقه سوم و چهارم این ساختمان شد.

وی در ادامه افزود: با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران، یک مرد ۲۳ ساله از طبقه سوم و یک خانم ۳۵ ساله از طبقه چهارم ساختمان در سلامت کامل از میان دود ناشی از آتش سوزی نجات یافتند.

علی کمیلی فر تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و با تلاش آتش نشانان و کم‌ترین خسارت، شعله‌های حریق مهار و در کم‌ترین زمان ممکن دو فرد گرفتار شده در طبقه‌های فوقانی ساختمان نجات یافتند.

کشته و مصدوم شدن ۶ نفر در یک سانحه رانندگی در سه راه هفتگل-روبروی شاخ گوپال

محمد امین زرگر، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه شامگاه دوشنبه ۱۹ خردادماه، گزارش برخورد ۳ دستگاه سواری شامل؛ پژوپارس، پراید و پژو ۴۰۵ در محور سه راه هفتگل-روبروی شاخ کوپال به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع رسانی شد.

وی بیان داشت: نیرو‌های امدادی مرکز اورژانس بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، به محل مذکور اعزام شدند.

زرگر با اشاره به اینکه متاسفانه یک نفر در این حادثه جان باخت، تصریح کرد: ۵ نفر مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، بوسیله ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.