بنا به گزارش روزنامه ساندی تایمز، اعتراف اخیر نامزد سمت نخست‌وزیری انگلیس به مصرف مواد مخدر در جوانی ممکن است سبب محرومیت او از سفر به آمریکا شود.

ساندی تامیز: اعتراف نامزد نخست وزیری انگلیس ممکن است کار دستش دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه ساندی تایمز به نقل از مقامات اداره تحقیقات فدرال و اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا گزارش داد اعتراف مایکل گوو، یکی از نامزدهای پست نخست وزیری انگلیس و رهبری حزب محافظه کار این کشور به مصرف مواد مخدر می‌تواند منجر به ممنوعیت او برای سفر به آمریکا شود.

بر اساس این گزارش، قوانین صدور ویزا برای متقاضیان سفر به آمریکا مستلزم پاسخگویی به این سوال از سوی آن‌ها است که آیا آن‌ها تاکنون قوانین مربوط به مالکیت، توزیع و استفاده از مواد مخدر را نقض کرده اند یا خیر. سوزان مک فادن، کارشناس قوانین مهاجرت به ساندی تایمز گفت این مسئله تنها مربوط به اعترافات اخیر او درباره مصرف مواد مخدر نیست که می‌تواند او را از ورود به آمریکا منع کند، بلکه این سوال مطرح است که آیا او پیشتر در زمان دریافت ویزا پاسخ‌های دروغ ارائه کرده یا خیر.

آخرین باری که گوو ۵۱ ساله به آمریکا سفر کرد، به ژانویه سال ۲۰۱۷ برمی گردد که وی برای مصاحبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از برگزاری مراسم تحلیفش راهی این کشور شده بود. مایکل گوو که در حال حاضر وزیر محیط زیست غذا و امور روستایی انگلیس است از جمله سیاستمداران این کشور است که به دنبال استعفای ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای تصدی این مقام نامزد شده است.

گوو که پیشتر خبرنگار بوده است، اخیرا اعتراف کرد که در گذشته در چندین مراسم کوکائین مصرف کرده است. وی ضمن ابراز پشیمانی از این عمل، تاسف عمیق خود را اعلام کرد. او گفت نباید این اشتباه جلوی او را برای تصدی سمت مورد نظرش بگیرد. نامزد سمت نخست‌وزیری انگلیس در این باره گفت همه سیاستمداران قبل از ورود به عرصه سیاست، زندگی متفاوتی داشته‌اند.

شایان ذکر است، چند روز پیش روری استوارت، وزیر توسعه بین‌المللی و دیگر نامزد رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس، هم به خاطر کشیدن تریاک عذرخواهی کرد. جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس که او هم نامزد رهبری حزب محافظه‌کار است به روزنامه تایمز لندن گفته است در جریان سفرش به هند یک نوشیدنی حاوی ماری‌جوانا خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار