مهم‌ترین حوادث امروز ۱۹ خرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۱۹ خرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نوزاد گیلانی در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به دنیا آمد

مادر باردار ۲۳ ساله با کمک فوریت‌های پزشکی تالش نوزاد خود را به دنیا آورد.

پیمان اسدی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: روز گذشته در ساعت ۱۹:۳۰ (شنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۸) از روستا‌های چوبر با مرکز اورژانس ۱۱۵ تالش تماس گرفته و درخواست آمبولانس جهت امدادرسانی به مادر باردار ۲۳ با درد شکمی شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ منطقه تالش به محل مورد نظر اعزام شد، افزود: مادر باردار که تجربه دومین بارداری را پشت سر می‌گذاشت، دچار درد‌های زایمانی شد و تیم فوریت‌های پزشکی پس از بررسی وضعیت و انجام اقدامات درمانی لازم مادر را به آمبولانس انتقال دادند.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان اظهار داشت: مراحل آخر زایمان به سرعت سپری شد و نوزاد پسر با کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در آمبولانس به دنیا آمد.

اسدی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات درمانی لازم مادر و نوزاد با علائم حیاتی نرمال به بیمارستان شهید بهشتی آستارا تحویل داده شدند.

کشف بیش از ۷ تن شکر قاچاق در لاهیجان

۷ تن و ۳۵۰ کیلوگرم شکر قاچاق در شهرستان لاهیجان کشف و ضبط شد.

سرهنگ رسول عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان گفت: در راستای تحقق شعار امسال و اقتصاد مقاومتی طرح مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پاسگاه لیالستان حین گشت‌زنی به یک دستگاه تریلی که در حال تخلیه بار بود، مشکوک شده و با هماهنگی قضایی آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی لاهیجان بیان داشت: در بازرسی از این تریلی ۱۴۷ گونی ۵۰ کیلوگرمی شکر قاچاق به وزن ۷ تن و ۳۵۰ کیلوگرم کشف شد.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: در این راستا متهم ۳۹ ساله به همراه پرونده تشکیل شده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: قاچاق کالا باعث ضربه زدن به اقتصاد و تولید داخلی خواهد شد و پلیس با سودجویان این عرصه به شدت برخورد می‌کند.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در آستانه‌اشرفیه

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات صنفی و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به اماکن عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن قلب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور ساماندهی و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف، بازدید از صنوف مختلف در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی ۸۰ واحد صنفی را به صورت محسوس و نا‌محسوس بازدید کردند، افزود: در اجرای این طرح ۲۸ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به اماکن عمومی پلمب شدند.

سرهنگ روشن قلب با اشاره به اینکه پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحد‌های صنفی، درصدد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت جلوگیری از بروز تخلفات صنفی با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۳ هزار قلم دارو قاچاق در تالش

فرمانده انتظامی تالش از کشف ۱۳ هزار و ۴۱۹ قلم انواع دارو قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی شهرستان تالش گفت: ماموران پاسگاه انتظامی طولارود حین گشت‌زنی در جاده ییلاقات مریان به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی مورد نظر ۱۳ هزار و ۴۱۹ قلم انواع دارو (قرص و شربت) قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی تالش با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دارو‌های کشف شده را ۴۵ میلیون ریال اعلام کردند، اظهار داشت: در این راستا متهم ۵۵ ساله دستگیر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ جمال‌دار با تاکید بر مبارزه جدی پلیس با توزیع کنندگان غیر‌مجاز دارو تصریح کرد: در این زمینه پلیس با تمام توان با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.