مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:تلاش رسانه ها و مطالبه گری مردمی باعث تقویت روند احیای دریاچه ارومیه شد.

تلاش رسانه ها و مطالبه گری مردمی باعث تقویت روند احیای دریاچه ارومیه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مهران نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  در جمع خبرنگاران گفت:تلاش رسانه ها و مطالبه گری مردمی باعث تقویت روند احیای دریاچه ارومیه شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:سطح تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۱/۹۱ می باشد که نسبت به سال آبی سال ۹۷ -۹۸ که ۱۲۷۰/۲۷ بود یک متر و ۶۴ سانتی متر و نسبت به سال گذشته یک متر و ۶ سانتی متر و نسبت به ۸ سال گذشته یک متر و ۸۳ سانتی متر افزایش نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ضمن درخواست از سازمان ها و شهرداری ها برای اجرایی کردن مصوبات کارگروه‌ پسماند ، ساماندهی پسماندها در کنار جاده ها، محیط زیست و... را جزو اولویت های کاری سال جاری عنوان کرد.

نظری  وجود اسلحه های غیرمجاز شکاری و جنگی در دست مردم را تهدید جدی در خصوص حیات وحش سطح استان بخصوص منطقه تحت پوشش مراکان عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ثبت یک قلاده پلنگ ایرانی را در پارک ملی دریاچه ارومیه تایید کرد و گفت : در حال حاضر این پلنگ در جزیره کبودان می باشد و خوشبختانه قوچ و میش هم در این جزیره وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.