وزیر امور خارجه گفت: اجلاس شانگهای فرصتی برای ارائه دیدگاه‌هایمان است.

اجلاس شانگهای فرصتی برای ارائه دیدگاه‌هایمان استبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجلاس شانگ‌های گفت: ما عضو ناظر شانگ‌های هستیم و این اجلاس فرصتی برای ارائه دیدگاه هایمان است.

وی در ادامه با اشاره به سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران اظهار کرد: آقای آبه به عنوان نخست وزیر کشور دوست به ایران سفر می‌کند و ما دیدگاه هایمان را به او اعلام می‌کنیم.

ظریف تصریح کرد: آقای ترامپ اعلام کرده جنگ اقتصادی است، جنگ اقتصادی مردم عادی را هدف قرار خواهد داد و باید این سیاست متوقف شود؛ تنها راه حل مشکلات اقتصادی، توقف سیاست جنگ اقتصادی است و ما این موضوع را به صورت خصوصی و عمومی به آبه اعلام کرده ایم.

وزیر امور خارجه افزود: در دیدار با شینزو آبه مباحث دوجانبه هم مطرح خواهد شد و ما دیدگاه‌های وی را با دقت گوش خواهیم کرد و در مقابل، دیدگاه‌های خودمان را به صورت تفصیلی اعلام خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: ما دو اجلاس مهم در پیش رو داریم، اجلاس شانگ‌های و همکاری در آسیا؛ در هر دو جلسات فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور است.

ظریف تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های دوست ما مانند روسیه، چین، ترکیه، هند، پاکستان، و سایر کشور‌هایی که روابط خوبی با آن‌ها داریم مانند کشور‌های آسیای میانه، در این دو جلسه حضور دارند که فرصتی را برای ما فراهم می‌کند، علاوه بر طرح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در سخنرانی عمومی، در مذاکرات دو جانبه هم با تعداد زیادی از رهبر‌ان سایر کشور‌ها دیدگاه هایمان را مطرح و همفکری کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا امروزه کشور‌های مختلف را هدف قرار داده است و تمام کشور‌های این احساس را دارند که باید با این سیاست‌ها مقابله کرد؛ شما دیدید که چین و روسیه تصمیم گرفتند که دلار را از مبادلات خود حذف کنند؛ بنابراین زمان خوبی برای هماهنگی در راستای اینکه اجازه ندهیم سیاست‌هایی که یکجانبه گرایی را ترویج می‌کند، نظم بین المللی را به خطر بیندازد.

وزیر امور خارجه گفت: مقام معظم رهبری معتقدند دانش آموزان باید فکر کنند و بیندیشند؛ ایشان بر کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، راه‌حل‌ها و ایده‌های مختلف تاکید دارند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار