دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت:بکارگیری بهبود یافتگان مواد مخدر در جلوگیری از گرایش مجدد آنها به اعتیاد نقش به سزایی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید ناصر رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است،گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال ۹۶ افزایش چشم گیری داشته است.

وی افزود:این میزان مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.

رضایی با بیان اینکه ۲۲ مرکزنیمه اقامتی معتادین در سطح استان وجود دارد، گفت: در سطح شهرستان گچساران ۶ مرکز نیمه اقامتی وجود دارد که یکی از این مراکز مخصوص بانوان است و تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان در سطح استان در گچساران دایر است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان شرایط و الگوی مصرف در استان را بیشتر مواد سنتی و تریاک دانست و گفت: باید تلاش کرد تا مصرف در شهرستان و استان به سمت و سوی مواد صنعتی نرود.

وی هم چنین گفت: سن اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰ سال است.

رضایی با بیان اینکه گچساران از جهت وجود مراکز درمان اعتیاد جزء کامل‌ترین مراکز ترک اعتیاد در سطح استان است، افزود: ۱۴ مرکز mmt در استان است که از این تعداد ۴ مرکز دولتی و ۱۰ مرکز دیگر خصوصی است.

رضایی گفت: از مجموع ۱۴ مرکز mmt در سطح استان، یک مرکز آن در گچساران است.

رضایی بیان کرد: جمعیت معتادان استان ۱۲ هزار نفر است که کمتر از ۵ درصد این جمعیت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش ازهفت هزار نفر معتاد در استان شناسایی و در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار می‌گیرند،افزود: ماهانه ۶۰۰ نفر برای بهبهود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه براساس آمار به دست آمده کمتر از پنج درصد معتادان این استان زنان هستند،گفت: ۱۵ درصد از معتادان مستقر در مراکز ترک اعتیاد نیمه اقامتی این استان هم غیربومی هستند.

رضایی متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی استان را ۲۴ تا ۶۵ سال اعلام کرد.

وی گفت: ۱۵۰ شغل برای معتادان بهبود یافته استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته از سوی نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای بهبود یافتگان فراهم شد.

رضایی تاکید کرد: اشتغال معتادان بهبود یافته نقش موثری در جلوگیری از گرایش مجدد این قشر به مواد افیونی دارد.

انتهای پیام/پ

اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر

برچسب ها: اشتغال ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.