معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های شاهرود و میامی آغاز شد.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شاهرود و میامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مرحله اجرایی این طرح از ۱۸ خرداد ماه آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

 وی افزود: در این طرح فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، بانوان باردار در هر سنی و بیماران کلیوی به صورت رایگان به دو روش خود اظهاری و حضوری اندازه گیری می‌شود.

بینش ادامه داد: در روش خود اظهاری افراد می‌توانند با اندازه گیری فشار خون خود آن را در سامانه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی salamat.gov.ir ثبت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در روش حضوری نیز افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و بیمارستان‌ها و پایگاه‌های پیش بینی شده در معابر پرترد فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

به گفته بینش، در شهر شاهرود علاوه بر ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ها، ۱۰ پایگاه اندازه گیری فشار خون نیز در معابر پرتردد پیش بینی شده است.

انتهای پیام / گ

مرحله اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان های شاهرود و میامی آغازشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.