نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ساختمان سازی در یزد باید بر اساس سبک معماری اصیل انجام شود و نظارت جدی در این راستا وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، معاون استاندار یزد، اعضای شورای شهر و شهردار جدید یزد گفت: شهرداری و حقوق شهروندی مربوط به همه مردم است و نمی‌توان بر اساس حرف این و آن مسائل را به پیش برد.

آیت‌الله ناصری یزدی افزود: یکی از نکاتی که حتما باید در شهر رعایت شود، حفظ چهره خوب و سنت‌های نیکویی است که در سطح شهر یزد وجود داشته و نشانگر میراث گران‌بهایی است که از پیشینیان به جا مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه  ساختمان سازی در یزد باید بر اساس سبک معماری اصیل انجام شود ادامه داد: من به نظام مهندسی تاکید کردم که باید نسبت به سبک معماری در یزد تغییر نظری صورت گیرد.

آیت‌الله ناصری یزدی افزود: در گذشته پیشینیان ما اقدام به ساخت بازاری به بزرگی بازارخان یزد کردند که در طول روز به هیچ عنوان نیاز به روشنایی نداشت و در گرما و سرما هم عایق بسیار خوبی بود این درحالی است که  الان در همین استان یک پاساژ می‌سازند که در طول روز باید چندین هزار لامپ در آن روشن باشد و اگر هم برق برود کلا کار در این پاساژ‌ها تعطیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در ارتباط با ساختمان سازی شهر باید چهره و ظاهر اصیل یزد حفظ شود و نظارت لازم به عمل آید تا نسبت به رعایت آن همه حساسیت داشته باشند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: همین معماری در بحث ساختمان‌های آموزشی هم در گذشته وجود داشت و بر اساس سبک حیاط مرکزی، مدارس به گونه‌ای ساخته می‌شد که نه تنها برای همسایگان سختی و آزاری به دنبال نداشت بلکه هیچ اشرافی هم از خارج مدرسه به داخل وجود نداشت و به این ترتیب دانش‌آموزان در ساعت تفریح آزاد بودند.

امام جمعه یزد یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شهر یزد را مذهبی بودن آن دانست و عنوان کرد: این ویژگی شهر یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به حفظ آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد و به هیچ عنوان کاری نکنیم که این ویژگی یزد خدشه‌دار شود.

انتهای پیام/ غ

ساختمان‌سازی در یزد بر اساس سبک معماری اصیل انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.