معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: موکب‌های اربعین حسینی حتماً باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کرده و تشکیل هیئت‌امنا در آن صورت گیرد.

موکب‌ها بدون اخذ مجوز اجازه فعالیت نخواهند داشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ستاد اربعین استان بابیان اینکه فرمانداران باید بر خدمات و عملکرد موکب‌های اربعین نظارت داشته باشند، گفت: موکب‌ها بدون اخذ مجوز اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: در برپایی موکب‌های اربعین باید از ظرفیت ائمه جماعات و روحانیان به‌صورت ویژه استفاده شود وبعد از بازدید از محل، بلافاصله کار طراحی محل احداث موکب‌های دائمی در استان ایلام توسط کارشناسان فنی آغاز خواهد شد و در این مسیر باید از تمام داشته‌های موجود در استان برای احداث این مکان استفاده شود تا نمای اولیه آن در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

خجسته پور بابیان اینکه استفاده از منابع مالی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به‌هیچ‌عنوان در دستور کار نیست، تصریح کرد: خدمات و امکانات دستگاه‌های اجرایی باید برای استفاده و در خدمت ستاد اربعین حسینی باشد و پس از تأمین نیاز استان می‌توانند به تحقق مطالبات کشوری در بحث اربعین بپردازند.

خجسته پور بابیان اینکه حضور موکب‌ها در تقویت و تسهیل ارائه خدمات توسط جهادگران در مناطق سیل‌زده بسیار تأثیرگذار بود، تصریح کرد: لازم است تا از خامان و عزیزانی که در جریان سیل اخیر در استان‌های گلستان و لرستان، ارائه خدمت داشتند و مردمان این مناطق نیز ابراز رضایت بسیار زیادی از خدمات این عزیزان بروز دادند، تقدیر و تشکر شود.

وی بابیان اینکه اربعین حسینی را نباید صرفاً یک مناسبت و رویداد دید، بلکه اربعین حسینی یک فرهنگ است، افزود: از هم‌اکنون فرمانداران و متصدیان اربعین حسینی استان سمنان، تمرکز خود را به پیگیری و انجام امور در این حوزه به‌صورت ویژه معطوف کنند.

حجسته پور در پایان ابراز داشت: مرز خروجی زائران اربعین این استان ، ایلام است و سمنان در مرز مهران موکب دائمی دایر می کند.

انتهای پیام / گ

برگزاری جلسه ستاد اربعین استان سمنان 

برچسب ها: استانداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار