رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بانه گفت: در سال گذشته ۱۲۱ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در ۲۴ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عثمان صالح زاده با بیان اینکه عامل بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها انسانی غیر عمدی است، گفت: نقشه پهنه بندی مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و مناطق عادی در زمینه وقوع آتش سوزی مشخص شده که بیشتر آتش سوزی‌ها در بخش مرکزی اتفاق می‌افتد و بخش مرکزی به عنوان منطقه بحرانی مشخص شده است.

وی افزود: بخشی از آتش سوزی‌ها در نوار مرزی وارد کشور می‌شود که با توجه به مین گذاری این منطقه اکیپ‌های اطفای حرق نمی‌توانند این آتش سوزی‌ها را مهار کنند.

صالح زاده با بیان اینکه عامل آتش سوزی‌های طبیعی و غیر طبیعی است، افزود: آتش سوزی غیر طبیعی (انسانی) به ۲ بخش عمدی و غیر عمدی تقسیم می‌شود که بیشتر آتش سوزی‌ها در اثر بی احتیاطی برخی افراد در روستا‌های که تراکم جمعیتی بالا دارند، ایجاد می‌شود.

وی به آموزش‌های حفظ مناطع طبیعی در راستای اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و یادآور شد: آتش سوزی‌های در عرصه‌های طبیعی بانه با همکاری اقشار مختلف جامعه، دوستداران طبیعت، ورزشکاران، کوهنوردان، انجمن‌های فرهنگی و ادبی، همیاران طبیعت و اکیپ‌های اطفای حریق کنترل و مهار می‌شود.

انتهای پیام/م

آتش سوزی در ۱۲۱ هکتار از عرصه‌های طبیعی بانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.