معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز غربالگری فشار خون در ۱۰۰۰ بیمارستان و ۲۵۰۰ ایستگاه خبر داد.

اندازه گیری رایگان فشار خون افراد در هزار بیمارستان کشور/ آغاز فاز عملیاتی کمپین فشار خون در ۲۵۰۰ ایستگاه موقتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص آغاز برگزاری بسیج ملی فشار خون گفت: در حال حاضر، نقشه ارجاع به سطح دو و سطح سه آماده است و بعد از پایان کمپین فشار خون، عملیاتی خواهد شد و بیماران براساس ضرورت درمانی که دارند، به سطوح دو و سه ارجاع داده خواهند شد.

جان بابایی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار بزرگ و ارزشمند وزارت بهداشت، غربالگری فشار خون، به عنوان یکی از عوامل موثر مرگ و میر و ناتوانی در کشور است.

وی افزود: در این طرح ملی، فشارخون تمامی اقشار جامعه سنجیده شده و افرادی که تاکنون از بیماری فشار خون خود مطلع نبوده اند، آگاه شده و نسبت به درمان و مراقبت از خود، اقدام خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص اقداماتی که در حوزه درمان در این بسیج ملی انجام می‌شود، اظهار کرد: بعد از اینکه افراد مبتلا به فشار خون در این طرح سراسری، شناسایی شدند، لازم است که درمان خود را پیگیری کنند و چنانچه برخی افراد در اثر فشار خون حاد، دچار عوارض شدیدتر و تخریب بافت در اندام‌های داخلی خود شده اند، باید تحت درمان‌های مناسب قرار گیرند تا از عوارض مرگ آور و ناتوان کننده فشارخون جلوگیری شود.

عوارض فشار خون بالا را بشناسید

جان بابایی ادامه داد: فشار خونی که به موقع درمان نشود، منجر به سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی کلیه، مشکلات چشمی و نابینایی و عارضه در اندام‌ها و ارگان‌های داخلی بدن می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: همزمان با انجام غربالگری سطح یک فشار خون در مراکز بهداشتی و درمانی و ۲۵۰۰ ایستگاه سنجش فشارخون، در ۱۰۰۰ بیمارستان دانشگاهی، دولتی، خصوصی، عمومی و غیر دولتی نیز ایستگاه‌های اندازه گیری فشار خون طراحی کرده‌ایم و همکارانی که در این طرح خدمت رسانی خواهند کرد نیز تعیین شده اند.

وی افزود: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و تمامی بیمارستان ها، یک مدیر پروژه فشار خون مشخص شده است تا برنامه‌های کنترل فشار خون تداوم داشته و متوقف نشود.

جان بابایی عنوان کرد: بعد از انجام غربالگری، افرادی که شناسایی شده اند، در سطح یک درمان دریافت کرده و افرادی که نیاز به ارجاع به سطوح بالاتری دارند، در سطح دو و سه درمان خواهند شد.

۶۸۰ مرکز برای درمان فشار خون بالا

وی بیان کرد: در این راستا، حدود ۶۰۰ مرکز سطح دو و ۸۰ مرکز سطح سه تعیین شده است تا بیمارانی که نیاز به خدمات تشخیصی، درمانی و پیشرفته‌تر در زمینه درمان فشار خون هستند، به این مراکز ارجاع داده شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، نقشه ارجاع به سطح دو و سطح سه آماده است و بعد از پایان کمپین فشار خون، عملیاتی خواهد شد و بیماران براساس ضرورت درمانی که دارند، به سطوح دو و سه ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار