یک پزشک همدانی گفت: آبله مرغان، تب مالت، زونا، فاویسم، تب یونجه و انواع مسمومیت‌ها را از بیماری‌های شایع فصول گرم سال است.

بیماری‌های شایع فصول گرم سالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی شادمانی، یک پزشک همدانی گفت: ویروس آبله مرغان در همه فصول سال وجود دارد، اما در فصل بهار که بیماری‌های تنفسی بیشتر می‌شود، انتقال ویروس سریع‌تر عمل می‌کند.

وی در خصوص علائم آبله مرغان گفت: بی حالی، بی اشتهایی، تب و سردرد از جمله علائم این بیماری است که یک روز بعد از ورود ویروس به بدن بروز می‌کند و بعد از چند روز هم علائم پوستی به صورت جوش‌های کوچک قرمزرنگ و خارش دار ظاهر می‌شود که بیشتر روی شکم، صورت و دست‌ها هستند.

پزشک همدانی در خصوص تب یونجه نیز افزود: تب یونجه یا رینیت آلرژیک، واکنش حساسیتی شدید به مواد حساسیت زا موجود در هوا است که وارد شدن این مواد به چشم‌ها، بینی، سینوس‌ها، گلو و مسیر تنفسی باعث آلرژی شدید تنفسی و حتی مرگ می‌شود.

شادمانی با اشاره به تب مالت که از معروف‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، ادامه داد: تب مالت یا بروسلوز از بیماری‌های عفونی بوده و همان میزان که در دام‌ها ایجاد خطر می‌کند، در انسان‌ها هم می‌تواند با تحت تأثیر قرار دادن اعضای خون‌ساز بدن مانند مغز استخوان، گره‌های لنفاوی و کبد و طحال باعث ایجاد بیماری شود.

ی در خصوص بیماری فاویسم، عنوان کرد: فاویسم یک بیماری ارثی خونی است که به علت کمبود یکی از آنزیم‌های گلبول قرمز ایجاد می‌شود، وابسته به جنس بوده و بیشتر در مردان دیده می‌شود.

پزشک همدانی با بیان اینکه اگر فاویسم درمان نشود، شخص به کما رفته، بی‌هوش می‌شود و به تزریق خون نیاز پیدا می‌کند، تأکید کرد: میزان قرار گرفتن در معرض باقلا موجب بروزاین بیماری می‌شود که به شرایط فردی و محیطی بستگی دارد.

شادمانی در ارتباط با زونا گفت: این بیماری ویروسی، ضایعه پوستی دردناکی است که به وسیله ویروس عامل آبله مرغان ایجاد می‌شود، که بیشتر در بزرگسالان و افراد مسن با ضعف دستگاه ایمنی رخ می‌دهد.

شادی امیدی کارشناس طب سنتی همدان افزود: مصرف سیر، سرکه سیب، عسل، زنجبیل، دم کرده گیاه گزنه و گل بابونه، بخور گیاه اسطوخودوس و شیر زردچوبه در درمان این بیماری موثر هستند.

انتهای پیام/ب

شیوع بیمارهای فصلی در تابستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.