رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ایجاد در ۱۲۹ روستای استان پیگیری می‌شود.

ایجاد اشتغال در ۱۲۹ روستای استان اردبیل پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های اشتغال زا در اولویت تأمین اعتبار هستند، گفت: در سال‌های گذشته اشتغال زایی در ۱۲۹ روستا عملیاتی شد و امسال هم مقرر است اشتغال زایی در این تعداد روستا محقق شود.

وی با بیان اینکه سند توسعه در ۱۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته، افزود: سند آمایش سرزمین استان اردبیل برگ زرینی در توسعه بلندمدت این استان است و این مطالعه در جایگاه سند بالا دستی انجام شده است.

شایقی طرح‌های اولویت دار استان را یادآور شد و گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل، تصفیه خانه آب اردبیل، توسعه پیست‌های اسکی آلوارس و راه اندازی پیست اسکی شابیل، سرعین و خلخال، پایاب سد خدا آفرین، مطالعه راه آهن اردبیل - پارس آباد و تکمیل فاضلاب شهرها از جمله طرح‌های اولویت دار استان اردبیل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل درباره اصلاح نقاط حادثه خیر در جاده‌ها و تأمین اعتبار آن افزود: ۷۲ درصد تصادفات ناشی از نبود جاده استاندارد در شمال استان و ۴۳ درصد دیگر هم در مسیر پارس آباد - مشگین شهر رخ می‌دهد که برای اصلاح این مسیرها تلاش می‌شود.

براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزارو ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

انتهای پیام/ع

اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.