فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از جان باختن ۲ تن بر اثر اصابت صاعقه در روستا‌های این شهرستان و تلف شدن ۶ راس گوسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین براری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت : یکی از افرادی که جان خود را بر اثر اصابت صاعقه از دست داد، جوانی ۳۰ ساله در روستای "چقانرگس" بود که حین چرای گوسفندان دچار حادثه شد.

وی گفت : فرد دیگری که بر اثر رعد و برق فوت کرد خانمی ۷۰ ساله و اهل روستای "چغاکلبعلی" بود که در زمین کشاورزی صاعقه به وی اصابت و حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

 براری یادآوری کرد: اصابت صاعقه به احشام نیز باعث تلف شدن ۶ راس گوسفند در روستای "لعل آباد ریزوند" شهر ماهیدشت شد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه در پایان به شهروندان و خصوصا دامداران توصیه کرد تا زمانی که در مراتع و ارتفاعات قرار دارند هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفته و از حضور در فضای باز بپرهیزند

آتش‌سوزی در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش بیستون

فردین الفتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : آتش‌سوزی در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش بیستون از ساعت یازده صبح روز گذشته (۱۷ خرداد) آغاز شد و عملیات اطفا آن با حضور یگان حفاظت نیروی محیط زیست حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید.

وی گفت : در جریان این آتش سوزی حدود ۱۵ هکتار از اراضی مرتعی این منطقه در آتش سوخت، اما، چون پوشش این منطقه مرتعی بود، آسیبی به درختان و جانوران وارد نشد.

الفتی افزود: اگر حضور سریع نیرو‌های یگان حفاظت نبود شاهد گسترش بیشتر آتش و از دست رفتن وسعت بیشتری از اراضی این منطقه بودیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این آتش‌سوزی عمدی بوده و در نزدیکی روستای "سورنی" رخ داده، عنوان کرد: احتمال اینکه دوباره در این منطقه آتش سوزی داشته باشیم وجود دارد و نیرو‌های ما در آماده‌باش هستند.

الفتی درباره وقوع آتش‌سوزی‌های عمدی هشدار داد و یادآوری کرد: به دلیل گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، امکان گسترش هرگونه آتش‌سوزی جرئی وجود دارد که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

انجام عملیات اطفا با حضور یگان حفاظت نیروی محیط زیست

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.