فرماندار صحنه گفت : جشنواره روغن کرمانشاهی در سومین سال متوالی با استقبال گردشگران سراسر کشوردر راستای رونق تولید داخل، در روستای کرتویج این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جشنواره بزرگ روغن کرمانشاهی با حضور گسترده مردم، گردشگران و مسؤولان استان در روستای کرتویج شهرستان صحنه برگزار شد.

فرماندار صحنه با بیان اینکه این جشنواره سومین دوره در سه سال متوالی است که برگزار می‌شود، گفت : جشنواره روغن کرمانشاهی جزو جشنواره‌های بسیار موفق در استان کرمانشاه است.

علی‌رضا حیدری تاکید کرد: این جشنواره جایگاه نامی خود را در بین جشنواره‌ها پیدا کرده و فرصت مغتنمی برای بوم‌گردان و همچنین مردم مناطق بومی و روستایی است تا در راستای آن به صورت مستقیم محصولات و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: افراد بوم‌گرد این فرصت را پیدا می‌کنند که شاهد تولید صفر تا ۱۰۰ محصولات باشند و از سلامت و مرغوبیت روغن اطمینان پیدا کنند.

دبیر جشنواره روغن کرمانشاهی نیز در گفت‌وگوی بعدی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره روغن حیوانی در شهرستان صحنه، گفت: جشنواره با استقبال بی‌نظیر گردشگران در سراسر کشور برگزار شد.

یاور عبیری ادامه داد: هیأت مدیره انجمن بوم‌گردی کشور و چهره‌های بین‌المللی بوم‌گردی دعوت بودند که همگی حضور یافتند.

وی یکی از اهداف جشنواره را معرفی منطقه به سراسر کشور دانست و افزود: رونق و تولید اقتصادی در روستا ازدیگر اهداف این جشنواره است که زنان دوشادوش مردان توانستند این برنامه و فروش محصول را به نحو احسنت مدیریت کنند.

دبیر جشنواره روغن کرمانشاهی بیان کرد: از نخستین سال برگزاری جشنواره برای جذب گردشگر به فکر ایجاد رویداد بودیم که یکی از این رویداد‌ها روغن کرمانشاهی و برند استان بود.

عبیری با بیان اینکه ما برند به صورت محسوس به گردشگران معرفی کردیم، ادامه داد: رونق و تولید اقتصاد روستا در اولویت قرار گرفت و در حاشیه جشنواره زنان درکنار مردان به فروش محصول پرداختند.

وی در پایان، تصریح کرد: توانستیم در کنار این جشنواره با مهیا کردن اقامتگاه‌های برای اسکان گردشگران محصولات دامی، صنایع دستی این منطقه و روستا در معرض دید قرار دهیم، امسال و سال گذشته از اکثر کشور‌های اروپایی توریست داشته باشیم، در برنامه بلند مدت به فکر توسعه اقامتگاه‌ها و رونق بیش از پیش روستا هستیم تا زمینه مهاجرت ازشهر به روستا را فراهم کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

حضور گسترده مردم، گردشگران و مسؤولان استان در روستای کرتویج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.