قدیری ابیانه گفت: هزینه مقاومت کمتر از سازش و تعامل است و پیروزی مقاومت در مقابل استکبار وعده الهی است.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چرایی پرداختن رهبری به مسئله مقاومت گفت: یک ویژگی مقام معظم رهبری شبیه به امام (ره) اندیشیدن هست که باعث شده تا همان مسیر را طی کنند.

وی  افزود: علت این شباهت رهبری با شخص امام؛ تفکر و اندیشه قرآنی امام هست که بر همان اساس نیز عمل می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با تشریح یک تفاوت میان رهبری و امام اظهار داشت: رهبری معظم تجربه مدیریت ده ساله و تصمیات امام را دارند که در عصر امام (ره) وجود نداشت.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ایران امروز از ایران سه دهه پیش بسیار قدرتمند‌تر است گفت: امام در زمانی مسئله مقاومت را طرح کرده که ایران به سطح قدرت کنونی نرسیده و آمریکای آن روز از آمریکای کنونی بسیار قوی‌تر بود.

وی ادامه داد: آن زمان برای بیداری ملت‌ها دعا می‌کردیم، اما امروز ملت بحرین، عراق؛ یمن و حزب الله را بیدارتر از همیشه مشاهده می‌کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک درباره تجربه مقاومت گفت: مقاومت در اوایل انقلاب در نبرد با صدام که مورد حمایت شوروی، اروپا، ارتجاع منطقه و امریکا بوده را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: مقاومت ملت ایران درباره نظام پهلوی به ثمر نشست و انقلاب پیروز شد.

قدیری ابیانه با اشاره به قلدرامآبی‌های جدید آمریکا اظهار داشت: اخیرا قلدرمآبی آمریکایی‌ها را شاهد بودیم که بولتون از نرسیدن انقلاب به چهل سالگی گفته و ناو جنگی به منطقه اعزام کرده و ۱۲۰ هزار نیروی نظامی را مستقر می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی برخورد ایران محکم بود از لحن تهدید آمیز امریکا کاسته شد، اما از عمق دشمنی با ایران ذره کم‌نشده است.
کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به خواست ترامپ برای مذاکره گفت: مذاکره را برای رسیدن به اهدافی خواستارند که با جنگ و تهدید و قلدربازی به آن نرسیدند.

قدیری ابیانه افزود: قطعا طبق فرموده امام هزینه مقاومت کمتر از سازش و تعامل است و پیروزی مقاومت در مقابل استکبار وعده الهی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار