ولادیمیر چیژوف ضمن انتقاد از عدم کارآیی ساز و کار ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران، گفت اینستکس اگر قرار نبوده که تحریم‌های آمریکا را دور بزند پس برای چه ایجاد شده است؟

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: اگر اینستکس قرار نبود تحریم‌ها را دور بزند برای چه ایجاد شد؟!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از عدم کارآیی ساز و کار ایجاد شده توسط کشور‌های اروپایی برای تسهیل تجارت با ایران موسوم به اینستکس، گفت اینستکس اگر قرار نبوده که تحریم‌های آمریکا را دور بزند پس برای چه ایجاد شده است؟

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با انتقاد از این که ساز و کار ایجاد شده توسط کشور‌های اروپایی برای تسهیل تجارت با ایران موسوم به اینستکس قرار نیست تحریم‌های آمریکا را دور بزند، گفت پس آن برای چه ایجاد شده است.

چیژوف گفت: «این مکانیسم مستقر شده، ولی تا به حال با جنب و جوش دنبال نشده است. تنها چیزی که می‌تواند به آن افتخار کند این است که بالاخره چند معامله در چارچوب آن انجام شده‌اند. اما این معاملات در زمینه محصولات غذایی هستند که اصلاً تحت شمول تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند.»

پیش از این نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس تصریح کرد روسیه در حال مذاکره با کشور‌های اروپایی برای پیوستن به ساز و کار تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
جناب ولادیمیر چیژوف: ایجاد اینستکس اروپائی یک شاخه از شاخه های جاسوسی تجاری و مالی در روابط اقتصادی ایران با متحدانش بود که توسط اروپا و با دستور غیرمستقیم آمریکا بود که آمریکا بصورت غیر مستقیم از طریق نفوذ از بانکها و گمرکات اروپا بین ایران و متحدانش ایجاد شده برای همین هم اروپا تا از آمریکا اجازه آب خوردن نگیرد این سامانه را فعال نمیکند.......
آخرین اخبار